Zapor w remoncie i nie tylko
Zapor w remoncie i nie tylko
Na prośbę moderatora zapodaję parę linków o moim Zaporze, z imprez z jego i bez jego udziału.Ciekawostki konstrukcyjne w innych działach.
Admin.Dodałem jako podgląd
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/ZaporJawa#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Sierpnica#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/MszaLaskowice#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Wrzesnia2007#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/ZaporWRemoncie#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/KoniecSezonuMsza#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/SwietoZmarlych#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Kletno2008#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/JawoZlot#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Krotoszyn2#
w temacie Krotoszyn jest nasz kolega,pewnie mnie pamięta
Admin.Dodałem jako podgląd
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/ZaporJawa#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Sierpnica#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/MszaLaskowice#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Wrzesnia2007#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/ZaporWRemoncie#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/KoniecSezonuMsza#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/SwietoZmarlych#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Kletno2008#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/JawoZlot#
http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Krotoszyn2#
w temacie Krotoszyn jest nasz kolega,pewnie mnie pamięta
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Opowiedz trochę o swojej maszynie.
Sam budowałeś ?
Całość to chyba Kawasaki VN.
Interesuje mnie strasznie temat twojego napędu,czyli przeniesienie na lewą stronę.Masz dokładniejsze foty tej przekładni?
Poza tym pięknie się prezentuje,jak fabryczna konstrukcja.
Sam budowałeś ?
Całość to chyba Kawasaki VN.
Interesuje mnie strasznie temat twojego napędu,czyli przeniesienie na lewą stronę.Masz dokładniejsze foty tej przekładni?
Poza tym pięknie się prezentuje,jak fabryczna konstrukcja.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Przekładnia jest teraz wyjęta ale zamknięta jak będę zmieniał olej zrobię parę fotek i zapodam.Więcej szczegółów na temat budowy zapodałem pod tematem "ramy".Teraz mam silnik wyjęty i rozebrany jak na fotach.Puścił mi główny uszczelniacz przy zamachu i szlak trafił uszczelniacz na zaworze wydechom pierwszego cylindra przez co trochę dymił a przy okazji dałem do wyważenia koło zamachowe.
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Zrobię foty to Ci prześlę ale i tak będziesz musiał indywidualnie obliczyć przekładnie i odległość pomiędzy wałkiem zdawczym skrzyni biegów a Kardanem.Warto jednak zastanowić się nad przeniesieniem napędu za pomocą pasa zębatego.Teraz można kupić różne długości i szerokości,dorabiają też do tego koła. Przy przekładni zębatej trzeba pamiętać, że jak kierunek obrotów wałka zdawczego i wałka Kardana jest taki sam, to muszą być zastosowane trzy koła zębate.Przy pasie i przy łańcuchu tylko dwa :Fido pisze:Ta przekładnia mnie kręci bo zastanawiam się nad kupnem koła,wahacza i dyfra od intruza za niewielkie dutki i interesi mnie to przełożenie na lewą stronę.
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Nie powiem trochę roboty jest i dobrze mieć dostęp do szrotu,wtedy można coś podpasować z kół zębatych i pozostanie tylko wykonanie obudowy a i tu trzeba mieć dostąp do obrabiarek(tokarka,frezarka,dłutownica).W przeciwnym razie chcąc to wszystko zrobić włącznie z kołami to 2 koła(czyt.tyś) może nie styknęć
Dodane po 2 minutach:
Jutro postaram się foty zrobić przynajmniej zewnątrz,to już da jakiś optyk na temat
Dodane po 2 minutach:
Jutro postaram się foty zrobić przynajmniej zewnątrz,to już da jakiś optyk na temat
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Ano witojcie Zapkowicze.Można chyba już powiedzieć,że sezon 2009 dobiegł końca! Może jeszcze jak temperatura i pogoda pozwoli to jeden lub dwa wyjazdy będą ale to już nie Zaporem trzeba inne też używać.Muszę się pochwalić ,że Zaporem w tym sezonie nakręciłem lekko ponad 4 tyś km ! 4 tyś km bez najmniejszej awarii :D nie licząc wymiany tylnego lacza jedyne 550 zyli :mrgreen: Miedzy czasie pojeżdżałem jeszcze Jawą 250 i Goldasem.I tu niespodzianka,Goldas padł mi dwa razy raz sprzęgło w Częstochowie a drugi raz pękł pasek rozrządu i narobił sporego burdelu nie licząc kosztów około 1000 zyli :mrgreen:.Co do Zapora to jestem naprawdę dumny ze swojej maszyny a wprowadzone w tym roku usprawnienia w 100% pozytywnie się sprawdziły : Mam tu na myśli tarczę sprzęgła z tłumikiem drgań od samochodu i chłodzenia silnika wentylatorem od dmuchawy z Fiata 125, no i czwarty bieg (raczej nadbieg) w moim przypadku rewelacja.Zapor nie pękał przy intruzach,hondach,kawach i inny.Owszem przy tak tzw. odjazdach trochę odstawał od czołówki ale jak już się wkręcił na obroty to nie było bata Dość powiedzieć,że budzik pokazał w pewnym momencie 180 a obroty silnika około 4,5 tyś a manetka jeszcze miała spory luz w kierunku "ku mnie"Teraz Zapor stoi w garażu ogacony i czeka na wiosnę :D Chciało by się zakrzyknąć" Wiosno przybywaj"
P.S. Sprawy związane ze sprzęgłem,nadbiegiem i chłodzeniem opisywałem wcześniej.Szczerze polecam te rozwiązania,naprawdę warte zachodu a pracy nie wiele.
Ot i tym sposobem mam setny post :bounce: :cheers:
P.S. Sprawy związane ze sprzęgłem,nadbiegiem i chłodzeniem opisywałem wcześniej.Szczerze polecam te rozwiązania,naprawdę warte zachodu a pracy nie wiele.
Ot i tym sposobem mam setny post :bounce: :cheers:
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!