Sprzegło

ODPOWIEDZ
tomek
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: piątek, 21 lis 2008, 22:22

Sprzegło

Post autor: tomek »

panowie mam silnik zapa,skrzynie m-ki,przód,tylny laczek 240 i potrzebuje kompletne sprzegło w miare tanio oraz flansze łączącą skrzynie z dzwonem.bez tego nie moge zacząc spawac ramy.dajcie jakies namiary i doradzcie co do sprzegła
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Ja robię flansze odlewane i sprzęgło pod tą flanszę. Robota pierwsza liga ale raczej nie tanio za to z gwarancją że będzie działało jak należy. U mnie wygląda to tak, że przysyłasz mi koło zamachowe a ja Ci odsyłam przerobione koło wraz ze sprzęgłem i gotową flanszą. Plug & Play.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
tomek
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: piątek, 21 lis 2008, 22:22

Post autor: tomek »

JACA nie bedzie tanio to znaczy ile?koło zamachowe od zapka mam rozumieć.myślałem o innym sprzęgle moze jakies samochodowe z hydraulicznym wysprzeglikiem!co wy na to?
Awatar użytkownika
zapek-1974
Zapomaniak
Posty: 434
Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: zapek-1974 »

Tomek ale koło zamachowe tak czy siak to musisz mieć chociaż by po to że by odpalić z rozrusznika a samo sprzęgło to już inna bajka
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Ja mogę Ci zrobić sprzęgło na bazie Dnieprowych tarcz. Hydraulikę podpinasz za skrzynią zamiast linki.
Ostatnio sporo osób się dopytuje o ten zestaw i w sumie wychodzi to tak:
1. Odlewany dzwon do połączenia ZAZa ze skrzynią z motocykla- 500zł
2. Kompletne sprzęgło na kole zamachowym ZAZa- 500zł.

Czyli tysiak za cały zestaw, który tylko przykręcasz i jedziesz :)

Niby dużo ale może być że więcej Cię wyjdzie jak po częściach to sobie pozbierasz. Zastanów się bo tak mi po prostu wyślesz koło a dostaniesz wszystko czego potrzebujesz za jedną przesyłką.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
jabol
Zapomaniak
Posty: 73
Rejestracja: środa, 5 lis 2008, 22:46
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jabol »

tomek jak cos to mam jeszcze 1 przerobione kolo od zaporozca pod sprzeglo od sowieta.sprzegla niestety nie mam,ale kupisz se na alegro kompletne za ok 5 dych.za kolo cenie 120 i jest ono do natychmiastowego montarzu
od jazdy na sztywniaku kregoslup mi zara wybuchnie!!ma ktos odsprzedac takowy bo jak nie to eutanazja!!! ałałaaaaa
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Roy »

Panowie a macie może przekładki matalowe do oryginalnego sprzęgła od zaz tylko w ładnym stanie bo kurde na to jacowe sprzęgło chyba nie będzie mnie stać .... :(
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Jakie przekładki? ZAZ miał jedną tarczę i docisk jak to w samochodzie. Przekładki mają sprzęgła Dniepr i pochodne. Nowe przekładki do Dniepra kupisz bez problemu. Albo czegoś nie trybię :/
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Roy »

A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Nooo, oprócz tego, że sprężyny jakieś takie jakby obcięte to to jest stary typ sprzęgła na zakuwanych okładzinach, teraz robią je w formie nalewanych. Sprzęgło to różni się też przekładkami metalowymi, są cieńsze od tych nowych. Całe sprzęgło nowe kupisz na bazarze, wszystkie przekładki i tarcze. Jeżeli koło zamachowe masz przerobione pod to sprzęgło to ... masz wszystko czego potrzeba.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Roy »

aha no to bardzo fajnie :D czyli jest to sprzęgło zaza tak??
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Nie,to sprzęgło Dniepra,Zaz ma wielki docisk.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Dniepra MT-9 dokładnie. Kup sobie całe sprzęgło nowe do dniepra MT-11 i już.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Roy »

dziękuję Panowie :)
A biker`s work is never done...
tomek
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: piątek, 21 lis 2008, 22:22

Post autor: tomek »

JACA niestety nie stac mnie na twoj zestaw :( i bede musiał wymyslec cos tanszego.mam namiary na goscia ktory ma kompletne sprzegło od sowieta za 100 zł.warto?jabol ma przerobione koło oz zaza pod takowe sprzegło wiec moze tak wyjdzie taniej i bedzie chasać :)
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Kombinuj, na pewno da się. Prawdę mówiąc samego mnie na razie nie stać na taki kompletny zestaw :D
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
tomek
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: piątek, 21 lis 2008, 22:22

Post autor: tomek »

Chłopaki a jakby zostawic sprzegło od zaza, a na wyjsciu wałka ze skrzyni sowieta zamontowac wysprzeglik hydrauliczny?
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

A jak przeniesiesz nacisk popychacza znajdującego się wewnątrz wałka głównego na docisk sprzęgła znajdujący się na zewnątrz tegoż wałka ?
Jedynym sposobem jest zastosowanie większego dzwona, w którym będzie zamontowany oryginalny wysprzęglik z łożyskiem grafitowym i oryginalnym siłownikiem hydraulicznym. Są dwa minusy:
1. Bardzo długi dzwon co spowoduje że motor będzie po prostu dłuuugi;
2. Trzeba dorobić wałek główny skrzyni biegów, to będzie kosztować :/

Wg mnie sprzęgło od rosyji sprawuje się świetnie i nie warto pakować się w nic innego. Jedynie te tarcze z amortyzacją drgań skrętnych by się przydały.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
tomek
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: piątek, 21 lis 2008, 22:22

Post autor: tomek »

jaca myslalem o zamontowaniu wysprzeglika hyd.na wałku głownym np od astry 2 lub saab-a http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/571 ... f7143.html
walek tez bym musiał przerobic pod tarcze zapa.wtedy nie musiałbym zostawiac popychacza w wałku głównym.ale to tylko plany moze kiedys !!!narazie zostaje przy sprzegle od sowieta
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Aaaa taki wysprzęglik to inna gadka, nie widziałem takiego wcześniej. No to takie coś się może udać. Pozostaje ta długość dzwona ale to by trzeba pomierzyć zamiast gdybać że się nie da. Dobry pomysł :)
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
ODPOWIEDZ