Mój ZAZ 968M

Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Witam wszystkich forumowiczów
Historię z Zaporożcem rozpocząłem w zeszłym roku, kupiłem go od starszego jegomościa z Podlasia. Posiadanie tego pojazdu daje mi wiele satysfakcji mimo, że czasami trzeba w nim trochę pogrzebać. Miłośników tych nietypowych samochodów jest w Polsce bardzo mało, dlatego integrujmy się, wymieniajmy między sobą wszystkie spostrzeżenia, uwagi i doświadczenia tak, aby to forum żyło - zachęcam wszystkich do tego :)
Załączniki
2012-04-09 (8).JPG
2012-04-09 (8).JPG (227.04 KiB) Przejrzano 19138 razy
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Fido »

Forum żyje cały czas swoim życiem.
Tak jak serce,raz szybciej raz wolniej. 8)

Z tą furrą tom obeznany od maleńkości.Łojciec woził mnie najpierw F-16 (z wlotami powietrza) a potem rekinem.
Witaj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: zaz1200 »

piekna maszyna! miałem takiego tyle że w kolorze białym. Chętnie bym znowu usiadł za kierownicą i posłuchał silnika...
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: mancin »

Uszatka pamiętam , uczyłem się nim jeździć jak jeszcze nie sięgałem dobrze do pedałów . Potem dziadek zrobił "przekładkę" na M-kę . Był nowy , pachnący fabryką , niedotarty i biały . W 5 lat zrobił 55tys km bez najmniejszej awarii uniemożliwiającej jazdę . Teraz sobie stoi w garażu i czeka aż skończę motór i pomarańczowego uszatka :)
M-72, wersja Euro5
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Te wozy mają coś w sobie niesamowitego ;) Remontujcie, to może kiedyś pokusimy się o jakiś ogólnopolski zlot ;)
zcart
Fan4oo
Posty: 78
Rejestracja: poniedziałek, 17 wrz 2012, 23:57

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: zcart »

Jak możesz to daj więcej zdjęć i zbliżeń szczegółów (silnik, wnętrze, bagażnik)
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Ok, porobię w wolnej chwili i wrzucę
Miko
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela, 2 wrz 2012, 21:42

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Miko »

Świetny wóz, Mam takiego samego tylko białego, obecnie kończe go uruchamiać. Zaporożec to niepowtarzalny samochód, niedługo dodam zdjęcia swojego.

Pozdrawiam!
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Czekamy na zdjęcia ;) Skąd jesteś?
Miko
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela, 2 wrz 2012, 21:42

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Miko »

Jestem z Częstochowy, swojego Zaza mam od wiosny, stan wizualny jest podobny do twojego, nielicząc tyłu, wyklepałem zderzak bo on najbardziej ucierpiał, a oprócz niego to tylko rysy, i mała zaprawka na brzegu maski. Zdjęć na razie nie zrobiłem bo czekam na regulator żeby nim wyjechać, ale jest już w drodze :D .
Miko
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela, 2 wrz 2012, 21:42

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Miko »

Wymieniłem dzisiaj regulator, ale niestety lampka akumulatora po włączeniu silnika dalej sie świeci, altelnator jest ok, nie sprawdzałem jeszcze blokującego układu, macie jakieś spostrzeżenia odnośnie takiego problemu? Wydawało mi się że regulator i alternator to najczęstrze przyczyny takiego problemu :(
Du-Di
Stały Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 12:27

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Du-Di »

Mamy mamy.
Lampka kontrolna będzie się świeciła jeszcze gdy;
przerwana lub zwarta dioda wzbudzenia
zwarta jedna lub więcej diod masowych
przerwane lub zwarte uzwojenie wzbudzenia
zużycie lub zawieszenie się szczotek
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Błażej »

Dudi, tam jest alternator sześciodiodowy, więc diod wzbudzenia nie ma.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4edb4.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 816c3.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lampka kontrolna ładowania jest odłączana przez przekaźnik blokujący, który to jest zasilany z wyprowadzonych faz alternatora i równocześnie blokuje działanie przekaźnika rozrusznika.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Du-Di
Stały Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 12:27

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Du-Di »

Błażej , a nie idzie w oryginalnym alternatorze zap-ka wstawić diody wzbudzenia , ( czy jest tam techniczna możliwość ) . Wtedy łatwiej było by dopasować regulator ,i wywalić przekaźnik . Oczywiście wcześniej odłączyć wyprowadzenie z faz. Czy też nie warto?
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: mancin »

Chyba łatwiej jest zamocować z boku współczesny alternator a oryginał zostawić tylko wiatrak, na ruskich stronach są zdjęcia takich przeróbek. Tylko po co zmieniać elektrykę? O ile w motorze to jest zrozumiałe to tu masz przecież zabytkowy samochód , o to w nim chodzi,zeby jeździł tak jak kiedyś a nie go unowocześniać .
M-72, wersja Euro5
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Błażej »

Mancin - regulator od fiata spokojnie można wpakować w starą puszkę. A nawet jeśli nie, to zamontować choć w starym miejscu. To nie jest unowocześnienie, tylko zastąpienie niewystępującej już w handlu części innym podzespołem. Wiekowo może nawet wypaść podobnie.
Akurat elektrykę w tych autach, a podpadają ewentualnie pod kategorię young timer, należałoby w kilku miejscach dyskretnie poprawić.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Fido »

Czy aby przypadkiem ekipa TVN Turbo nie zagościła u Ciebie ?
Program Legendy PRLu ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Owszem ;)
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Fido »

No to gratulacje,oglądałem. :applause
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zcart
Fan4oo
Posty: 78
Rejestracja: poniedziałek, 17 wrz 2012, 23:57

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: zcart »

Oglądałem program BRAWO
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: mucha68 »

No i ja widziałem.pięknie :applause
MUCHA NA OSIE
Dawid_2248
Fan4oo
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Dawid_2248 »

Bardzo wszystkim dziękuję za słowa uznania :)
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Mój ZAZ 968M

Post autor: Błażej »

Jak kiedyś będziesz miał problemy z elektryką, to przyjedź, to przyjemnością i w ramach relaksu zrobię, przerobię, unowocześnię :D
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
ODPOWIEDZ