Strona 2 z 3

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 16 lut 2013, 08:52
autor: Fido
Serwisówka podaje że obwód zewnętrzny "powinien" wynosić 985 mm.
To drugie chyba bez znaczenia.

Re: REMONT SILNIKA

: poniedziałek, 10 cze 2013, 22:58
autor: mucha68
Wreszcie znalazłem trochę czasu i zabrałem się za silnik,i trochę pracy,jedno przestawienie aparatu zapłonowego, o 180 stopni i gada :yahoo http://www.youtube.com/watch?v=HAZVYVpY584" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 11 cze 2013, 21:32
autor: wojteq1971
Najbardziej wypasiona szafa grająca nie ma w swoim zestawie tak pięknych dźwięków jak ten, który wydobywa się z Twojego piecyka... spox

Re: REMONT SILNIKA

: piątek, 16 sie 2013, 21:16
autor: mucha68
Ostatnio coś dziwnego zaczęło się dziać z silnikiem,otóż jak się rozgrzeje zaczynają spadać obroty,i albo spadają do zera,albo gdy już ma zgasnąć zaczynają wzrastać,nie mam pojęcia o co kaman :?:

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 17 sie 2013, 00:19
autor: Błażej
Faluje? Czy gwałtownie się krztusi? Opisz konkretniej.

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 17 sie 2013, 14:32
autor: mucha68
Nie nie falują,po prostu stopniowo się zmniejszają,aż do zgaśnięcia,albo czasami nie gaśnie tylko stopniowo obroty wzrastają.

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 17 sie 2013, 15:24
autor: Błażej
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni. Sprawdź gaźnik. Sprawdź pompę paliwa.

Re: REMONT SILNIKA

: niedziela, 18 sie 2013, 21:02
autor: zcart
Sprawdź ciśnienie w cylindrach jak się rozgrzeje. Ja bym od tego zaczął. Chociaż wszystko nowe jest ale nie zaszkodzi.

Re: REMONT SILNIKA

: niedziela, 18 sie 2013, 23:50
autor: Błażej
Myślisz, że tak by obroty malały, jakby coś nie tak z ciśnieniem gdzieś było? Szarpał by wtedy i nierówno chodził, ale nie zwalniał.
Albo mu pompa nie podaje paliwa i obroty spadają do zgaśnięcia, albo coś z gaźnikiem. Bo w zatkanie odpowietrzenia i napompowanie tłoków od dołu, to nawet mi się nie chce wierzyć. Nie wiem, czy to może być coś z zapłonem.

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 20 sie 2013, 22:35
autor: mucha68
Za mało paliwa to raczej nie,bo jak zgaśnie to z gaźnika kapie.No i nie zawsze tak się dzieje,dzisiaj odpaliłem pochodził godzinkę,wciągnął litr paliwa i zgasł dopiero jak mu się paliwko skończyło. :biggrin

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 20 sie 2013, 22:42
autor: Błażej
To może go przelewa? Zaworek w gaźniku puszcza. Kręć! Sprawdzaj! Szukaj! Kombinuj :P

Re: REMONT SILNIKA

: czwartek, 14 lis 2013, 20:55
autor: mucha68
Odebrałem sprzęgło z regeneracji ,wygląda rewelacyjnie,nowe okładziny na tarczy,nowe sprężynki w tarczy,splanowana tarcza docisku,wogle sprzęgło wygląda lepiej niż nowe,i za wszystko zapłaciłem 120 pln-ów ,a na allegro krzyczą 120-140 pln-ów za samą tarczę :yahoo .Kupiłem też nowe łożysko oporowe,za niezłą cenę 50 pln,teraz tylko to wszystko do kupy i silnik ze skrzynią wyremontowany na tip-top. :yahoo

Re: REMONT SILNIKA

: piątek, 15 lis 2013, 12:18
autor: zaz1200
podasz namiary na warstat ? i na sklep z częściami gdzie zrobiłeś zakupy? :)

Re: REMONT SILNIKA

: piątek, 15 lis 2013, 20:52
autor: mucha68
Nie ma problemu,REGENERACJA SPRZĘGŁA http://www.sprzegla.com/kontakt/kontakt ... owski.html" onclick="window.open(this.href);return false; ,a co do łożyska to wyczesałem na tablicy.

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 18:37
autor: mucha68
No nareszcie zima się skończyła i mogę wrócić do swojego nie ogrzewanego garażu. Złożyłem wszystko do kupy,to jest silnik sprzęgło i skrzynię,i na razie wygląda to tak :

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 18:49
autor: Roy
Super :) Kawał dobrej roboty :) :) czym malowałeś blok? Robiłeś kapitalkę? Jakie koszty dla samego silnika? :)

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 19:18
autor: mucha68
Silnik malowałem lakierem do malowania silników.Tak,kapitalkę robiłem,ze starego silnika został blok,głowice(ale zregenerowane,dodane uszczelniacze zaworów,nowe zawory i prowadnice) i wałek rozrządu ,cała reszta nowa,szukałem długo ,ale kupiłem prawie wszystko po bardzo korzystnych cenach,wiesz miesiące szperania po internecie i zawsze coś się wynajdzie ,jedyne co kupiłem za większe pieniądze to ten zestaw naprawczy silnika.Sprzęgło też regenerowałem,bo za cenę samej tarczy,zregenerowali mi wszystko,tarczę,docisk splanowali,i jeszcze za grosze udało mi się kupić łożysko oporowe.Wiesz nie śpieszyło mi się,i nie śpieszy,więc szukam okazji .Co do kosztów to myślę że zamknąłem się w 1000zł,zwłaszcza że oprócz regeneracji głowic i sprzęgła,resztę zrobiłem sam.

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 19:28
autor: Roy
Dobre pieniądze. Dałeś Motipa czy coś lepszego/gorszego? Uszczelki też od soviet retro czy sam docinałeś?

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 19:50
autor: mucha68
Uszczelki od sovieta,a jakiej firmy był lakier? nie pamiętam,poszedłem do sklepu z lakierami ,i facet powiedział że ten jest dobry,to wziąłem . :sm Teraz dużo taniej uszczelki można kupić od tego gościa http://zaporozec.eu/,zreszt" onclick="window.open(this.href);return false;ą resztę części też ma taniej niż soviet.

Re: REMONT SILNIKA

: wtorek, 29 kwie 2014, 20:34
autor: Roy
Własnie widziałem kpl. po 40zł. :biggrin :biggrin

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 10 maja 2014, 21:47
autor: arsene
Tak patrzę i podziwiam ten silnik.
Wygląda jak szkiełkowany.

Kurczę a w ubiegłym tygodniu byłem w Legionowie, chętnie zobaczyłbym na własne oczy to cudo.

Muszę swój uszczelnić, bo po dzisiejszej jeździe pojawiły się plamy oleju pod samochodem.

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 10 maja 2014, 22:13
autor: Błażej
Ja zawsze miałem problem z uszczelką miski. Ile bym jej nie dokręcał, to jak się silnik nagrzał, to tak miękła, że przepuszczała, a śruby można było dociągać palcami wtedy. I zawsze mi się pociło olejem tam. Bo po wymianie simmeringów silnik był suchutki. Spod osłon popychaczy też spokój. Tylko ta cholerna miska...

Re: REMONT SILNIKA

: sobota, 10 maja 2014, 23:46
autor: mucha68
arsene pisze:
Kurczę a w ubiegłym tygodniu byłem w Legionowie, chętnie zobaczyłbym na własne oczy to cudo.
Następnym razem jak będziesz to zapraszam :biggrin ,dzwoń 604 126 639 .

Re: REMONT SILNIKA

: niedziela, 11 maja 2014, 18:35
autor: lysy6961
Błażeju, a próbowałeś uszczelkę z korka wyciąć? jak sobie korkiem uszczelniłem Junaka to przestało z niego cieknąć;)

Re: REMONT SILNIKA

: niedziela, 11 maja 2014, 19:37
autor: arsene
Myślę, że z korka też nie będzie ok.
W zazie ta miska ma taką dziwną przypadłość, że jak dokręcamy miskę to uszczelka wychodzi na rogach.
Ja tu stosuję taki mały patent.
smaruję silikonem miskę, na to daję uszczelkę, na to silikon.
Trochę dokręcam tak aby silikon nad uszczelką się spłaszczył i aby uszczelka przylgnęła do dołu silnika.
Czekam około godz, aż silikon przyschnie sklejając uszczelkę i dół silnika i wtedy dokręcam miskę. Oczywiście z wyczuciem, tak aby skubana nie wyszła na rogach.


A teraz u mnie cieknie spod popychaczy po lewej stronie. A nie chce mi się rozbierać silnika :( .