Mój ZAZ 968M
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Mój ZAZ 968M
Witam wszystkich forumowiczów
Historię z Zaporożcem rozpocząłem w zeszłym roku, kupiłem go od starszego jegomościa z Podlasia. Posiadanie tego pojazdu daje mi wiele satysfakcji mimo, że czasami trzeba w nim trochę pogrzebać. Miłośników tych nietypowych samochodów jest w Polsce bardzo mało, dlatego integrujmy się, wymieniajmy między sobą wszystkie spostrzeżenia, uwagi i doświadczenia tak, aby to forum żyło - zachęcam wszystkich do tego :)
Historię z Zaporożcem rozpocząłem w zeszłym roku, kupiłem go od starszego jegomościa z Podlasia. Posiadanie tego pojazdu daje mi wiele satysfakcji mimo, że czasami trzeba w nim trochę pogrzebać. Miłośników tych nietypowych samochodów jest w Polsce bardzo mało, dlatego integrujmy się, wymieniajmy między sobą wszystkie spostrzeżenia, uwagi i doświadczenia tak, aby to forum żyło - zachęcam wszystkich do tego :)
- Załączniki
-
- 2012-04-09 (8).JPG (227.04 KiB) Przejrzano 22265 razy
Re: Mój ZAZ 968M
Forum żyje cały czas swoim życiem.
Tak jak serce,raz szybciej raz wolniej. 8)
Z tą furrą tom obeznany od maleńkości.Łojciec woził mnie najpierw F-16 (z wlotami powietrza) a potem rekinem.
Witaj.
Tak jak serce,raz szybciej raz wolniej. 8)
Z tą furrą tom obeznany od maleńkości.Łojciec woził mnie najpierw F-16 (z wlotami powietrza) a potem rekinem.
Witaj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Mój ZAZ 968M
piekna maszyna! miałem takiego tyle że w kolorze białym. Chętnie bym znowu usiadł za kierownicą i posłuchał silnika...
Re: Mój ZAZ 968M
Uszatka pamiętam , uczyłem się nim jeździć jak jeszcze nie sięgałem dobrze do pedałów . Potem dziadek zrobił "przekładkę" na M-kę . Był nowy , pachnący fabryką , niedotarty i biały . W 5 lat zrobił 55tys km bez najmniejszej awarii uniemożliwiającej jazdę . Teraz sobie stoi w garażu i czeka aż skończę motór i pomarańczowego uszatka :)
M-72, wersja Euro5
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój ZAZ 968M
Te wozy mają coś w sobie niesamowitego Remontujcie, to może kiedyś pokusimy się o jakiś ogólnopolski zlot
Re: Mój ZAZ 968M
Jak możesz to daj więcej zdjęć i zbliżeń szczegółów (silnik, wnętrze, bagażnik)
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój ZAZ 968M
Ok, porobię w wolnej chwili i wrzucę
Re: Mój ZAZ 968M
Świetny wóz, Mam takiego samego tylko białego, obecnie kończe go uruchamiać. Zaporożec to niepowtarzalny samochód, niedługo dodam zdjęcia swojego.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój ZAZ 968M
Czekamy na zdjęcia Skąd jesteś?
Re: Mój ZAZ 968M
Jestem z Częstochowy, swojego Zaza mam od wiosny, stan wizualny jest podobny do twojego, nielicząc tyłu, wyklepałem zderzak bo on najbardziej ucierpiał, a oprócz niego to tylko rysy, i mała zaprawka na brzegu maski. Zdjęć na razie nie zrobiłem bo czekam na regulator żeby nim wyjechać, ale jest już w drodze :D .
Re: Mój ZAZ 968M
Wymieniłem dzisiaj regulator, ale niestety lampka akumulatora po włączeniu silnika dalej sie świeci, altelnator jest ok, nie sprawdzałem jeszcze blokującego układu, macie jakieś spostrzeżenia odnośnie takiego problemu? Wydawało mi się że regulator i alternator to najczęstrze przyczyny takiego problemu :(
Re: Mój ZAZ 968M
Mamy mamy.
Lampka kontrolna będzie się świeciła jeszcze gdy;
przerwana lub zwarta dioda wzbudzenia
zwarta jedna lub więcej diod masowych
przerwane lub zwarte uzwojenie wzbudzenia
zużycie lub zawieszenie się szczotek
Lampka kontrolna będzie się świeciła jeszcze gdy;
przerwana lub zwarta dioda wzbudzenia
zwarta jedna lub więcej diod masowych
przerwane lub zwarte uzwojenie wzbudzenia
zużycie lub zawieszenie się szczotek
Re: Mój ZAZ 968M
Dudi, tam jest alternator sześciodiodowy, więc diod wzbudzenia nie ma.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4edb4.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 816c3.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lampka kontrolna ładowania jest odłączana przez przekaźnik blokujący, który to jest zasilany z wyprowadzonych faz alternatora i równocześnie blokuje działanie przekaźnika rozrusznika.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4edb4.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 816c3.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lampka kontrolna ładowania jest odłączana przez przekaźnik blokujący, który to jest zasilany z wyprowadzonych faz alternatora i równocześnie blokuje działanie przekaźnika rozrusznika.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Mój ZAZ 968M
Błażej , a nie idzie w oryginalnym alternatorze zap-ka wstawić diody wzbudzenia , ( czy jest tam techniczna możliwość ) . Wtedy łatwiej było by dopasować regulator ,i wywalić przekaźnik . Oczywiście wcześniej odłączyć wyprowadzenie z faz. Czy też nie warto?
Re: Mój ZAZ 968M
Chyba łatwiej jest zamocować z boku współczesny alternator a oryginał zostawić tylko wiatrak, na ruskich stronach są zdjęcia takich przeróbek. Tylko po co zmieniać elektrykę? O ile w motorze to jest zrozumiałe to tu masz przecież zabytkowy samochód , o to w nim chodzi,zeby jeździł tak jak kiedyś a nie go unowocześniać .
M-72, wersja Euro5
Re: Mój ZAZ 968M
Mancin - regulator od fiata spokojnie można wpakować w starą puszkę. A nawet jeśli nie, to zamontować choć w starym miejscu. To nie jest unowocześnienie, tylko zastąpienie niewystępującej już w handlu części innym podzespołem. Wiekowo może nawet wypaść podobnie.
Akurat elektrykę w tych autach, a podpadają ewentualnie pod kategorię young timer, należałoby w kilku miejscach dyskretnie poprawić.
Akurat elektrykę w tych autach, a podpadają ewentualnie pod kategorię young timer, należałoby w kilku miejscach dyskretnie poprawić.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Mój ZAZ 968M
Czy aby przypadkiem ekipa TVN Turbo nie zagościła u Ciebie ?
Program Legendy PRLu ?
Program Legendy PRLu ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój ZAZ 968M
Owszem
Re: Mój ZAZ 968M
No to gratulacje,oglądałem.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Mój ZAZ 968M
Oglądałem program BRAWO
-
- Fan4oo
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 22 wrz 2012, 09:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój ZAZ 968M
Bardzo wszystkim dziękuję za słowa uznania :)
Re: Mój ZAZ 968M
Jak kiedyś będziesz miał problemy z elektryką, to przyjedź, to przyjemnością i w ramach relaksu zrobię, przerobię, unowocześnię :D
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565