Trajka

O wszystkim i o niczym
ODPOWIEDZ
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Trajka

Post autor: Błażej »

Ale trochę inna. Zastanawia mnie, czy miała by sens trajka, ale z silnikiem z przodu, jakimś niskim, pewnie bokserze i z tyłem opartym na sztywnym moście. Most nie miałby być mocowany na sztywno do ramy, ale na łączony z nią wahaczami. Trajka w takich proporcjach, by mieć pozycję nogi i ręce do przodu, silnik przesunięty do przodu i nisko, siedzenie pojedyncze (i tak nie mam kogo wozić) niemal już nad dyferencjałem. Czyli krótka. Coś takiego:
http://www.exilecycles.com/index.php?section=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale na silniku powiedzmy alfy lub subaru.
Coś takiego, choć dużo uboższa w dodatki:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/963233.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A nawet coś takiego:
http://www.zeuscustoms.com/moto/pics/trike/trike3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik niższy, co pozwoli opuścić zbiornik, a z tyłu zamiast łamanego, sztywny most na wahaczach.
Może ktoś mi wyleje kubeł zimniej wody na łeb, albo podpowie, co może być problemem. A może komuś się pomysł spodoba. Sprawa do luźnego omówienia.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
zaz1200

Re: Trajka

Post autor: zaz1200 »

Moim zdaniem słaby pomysł. Pewnie widziałeś choppery na bazie dniepra albo z silnikiem VW (lata 90-te dziś tzw. wiocha, choć nie wykluczone, że za jakiś czas ktoś dostrzeże jakiś nowy nurt w budowie motocykli i je doceni) - problem z nogami: bedziesz trzymał je nad cylindrami czy przed nimi? a może szpagat? Moim zdaniem boxer jest fajny ale pod warunkiem że jezdzieć trzyma nogi zgięte pod kątem 90 stopni (przed cylindrami) albo silnik jest umiejscowiony z tyłu... no chyba że planujesz bezkompromisową wydumę pełną gębą- nie wątpię, że moze to dobrze wyglądać, ale mam też nadzieję że po skończeniu nie okaże się zbyt hardcorowy. Dla mnie harmonię stanowi nie tylko sama maszyna ale układ maszyna - kierowca. Ode mnie kubeł zimnej wody.
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Trajka

Post autor: lysy6961 »

Jak dla mnie pomysł nie jest głupi, trzeba tylko uwzględnić szerokość motocykla. Ja mam w dnieprze podesty na nogi obok cylindrów i jeździ się bardzo wygodnie jak dla mnie. Owszem jest problematycznie kiedy trzeba podnieść d...ę z siedzenia w czasie jazdy ale to się na szczęście rzadko zdarza. Co do wyglądu i wiochy odnośnie takich pojazdów nie będę się wypowiadał bo o gustach się podobno nie dyskutuje, jak ktoś zrobi coś z głową i mu się to podoba to tylko się cieszyć ze się jeszcze komuś chce robić wydumki a nie ganiać tylko na seryjnych sprzętach.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Trajka

Post autor: Błażej »

Co do "wiochy" to są gusta i guściki. Zgodzę się, że masa trajek, to nieproporcjonalne cudactwa. Choć przyznam, że kolega zmajstrował coś całkiem zgrabnego.
Tutaj zdjęcia (dość marne):
http://www.gazeta.olawa.pl/archiwum/200 ... 2001r1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać jest dość krótko i muskularnie, a nie wielka długa i szeroka platforma.
Mogę się pochwalić, że jestem twórcą kompletnej elektryki w tym pojeździe.
Jak już chyba kilka razy się objawiło, jestem minimalistą i nie przepadam za ozdóbkami i stylem z OCC, więc przypadły mi do gustu twory od Exile. Ta trajka od nich całkiem ciekawa. Więc jeśli by zastosować jakiś zespół napędowy, a pojedyncze siedzenie umieścić tuż przed tylną osią, to mogłoby to dość ciekawie wyglądać. Idea jest, ale i tak ląduje w zamrażarce. Względy finansowe niestety...
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
zaz1200

Re: Trajka

Post autor: zaz1200 »

Krótko i muskularnie spox Koncepcja jak najbardziej słuszna, poza tym mnie tez się podoba siedzenie na tylniej osi. Po chwili refleksji dochodze do wniosku, ze może to tylko kwestia rozmieszczenia armatury sterowania...że może i ten boxer subaru by się sprawdził....
Tu coś podobnego, tylko mniej zwarta konstrukcja:
http://www.youtube.com/watch?v=su7gNQf8gK8" onclick="window.open(this.href);return false;"
ODPOWIEDZ