Strona 1 z 2

Trike

: czwartek, 25 wrz 2008, 22:55
autor: konio76
Witam wszystkich ,mam koncepcie budowy trajki z silnikiem zaporozca umieszconym centralnie chciałbym poradzić się jakie zastosowac połączenie silnika ze skrzynia biegów i dyferęciałem.
Jak myślicie jaką skrzynia by była nailepsza?

: sobota, 27 wrz 2008, 00:26
autor: jaca
Ja myślę że starczy zapowska. Trzeba odwrócić wieniec zębaty dyferencjału i już zestaw jedzie silnikiem do przodu. Ta skrzynia jest do tego przystosowana bo jeżdziła w zaporożcu jak i w LUAZIE. W zaporożcu silnik jechał "tyłem do przodu" w LUAZIE natomiast było normalnie, jak w pomylonezie czy 125p. Później przykręcasz półosie i gotowe. :)

Dodane po 2 godzinach 5 minutach:

W sumie taka trajka z silnikiem między nogami będzie zajebista, bo krótka. Kierowca siedział będzie tuż przed osią kół a za silnikiem będzie już koło. Przypomina mi to koncepcję trajek HD, one też były zwarte i krótkie.

: sobota, 27 wrz 2008, 00:31
autor: konio76
Własnie właśnie "Jaca" taka trajke chcę zbudować pomysł chodzi mi po głowie od miesiecy ale czas juz wprowadzić go w życie :D

: sobota, 27 wrz 2008, 00:41
autor: jaca
Sprawdziłem wymiary skrzyni i lipa. Półosie wychodzą ze skrzyni w okolicach dzwonu więc za blisko silnika. Poza tym sterowanie skrzyni byłoby z tyłu trajki, też niedobrze. Jedyne co możesz zrobić to faktycznie poszukać skrzyni od jakiegoś RWD. Dyferencjał polecam ze Sierry. Jest umieszczony na belce razem z wahaczami a całość przykręcana jest trzema śrubami. Kwestię tylnej geomertii masz wtedy z głowy.

Dodane po 7 minutach:

Skrzynia z wałkiem pośrednim ma to do siebie, że obroty wałka głównego i zdawczego mają ten sam kierunek.
Skoczyłem właśnie do warsztatu żeby sprawdzić kierunkowość dyfra od sierry i przy powyższym założeniu powinno to To jechać do przodu :) Czyli silnik, skrzynia od RWD, krótki wał na jednym przegubie gumowym i krzyżaku i dyfer ze sierry.

: sobota, 27 wrz 2008, 00:49
autor: konio76
tak wie czas ruszyć na poszukiwania skrzyni i dyfra

Dodane po 3 minutach:

co to jest RWD?

: sobota, 27 wrz 2008, 00:58
autor: jaca
RWD od "rear wheel drive" - napęd na tylne koła czyli:
1. Fordy sierra, scorpio, granada, taunus, capri, stary escort, transit
2. Wszystko spod znaku śmigła na tle nieba bądź jak kto woli szachownicy (BMW)
3. Znakomita większość Mercedesów a chyba wszystkie stare Mesie.
4. Pomylonez, FSO 125p i pochodne w postaci żuków, lublinów, nys itd.

Z tego wszystkiego najlepsze i w miarę tanie to właśnie Ford sierra/scorpio. Pytanie tylko jak bardzo dzwony nie pasują.

Mam w warsztacie i silnik Zapa i skrzynie z rzędowego silnika Pinto ze sierry. Nie mam tylko czasu żeby to odkopać i przypasować. Jak będę miał chwilkę to postaram się to pożenić i cyknę foty :)

: sobota, 27 wrz 2008, 01:08
autor: konio76
super i dzieki za troskliwą pomoc ,ja też bede szukał skrzyni jak cos znajde dam cynk by sie skonsultować

: środa, 28 sty 2009, 21:50
autor: ŁUKI
wizja motóra mi się zmieniła, jednak silnik garbusa ale zostaje mi silnik i skrzynia zapa macie pany moze jakieś foty trajek na bazie zapa?

: środa, 28 sty 2009, 23:01
autor: Zapor1200
ŁUKI pisze:wizja motóra mi się zmieniła, jednak silnik garbusa ale zostaje mi silnik i skrzynia zapa macie pany moze jakieś foty trajek na bazie zapa?
Tu znajdziesz parę Zapa i VW

http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Wrzesnia2007#

: środa, 28 sty 2009, 23:54
autor: Fido
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: czwartek, 29 sty 2009, 10:36
autor: jabol
znajomy mial traje z silnikiem z przodu,skrzynia od mercedesa ,wachacze,dyfer i kawalek walu pednego tez byly z pod znaku pacyfki czyli merca.nawet mu to hulalo,ale silnik zapa na traje byl do dupy bo czesto,gesto go przegrzewal i wieczna dlubanina,a odkrecic to on lubil.w koncu po kilku latach zmagania sie czlowieka z maszyna wstawil 98 konny silnik od subaru 1.7 ccm.wode potrafi zagotowac,a dalej gaz odkreca.i tak juz od 7? chyba lat.nic nie grzebal przy tym silniku.
wiem ze na poczadku wiele jest w czlowieku samozaparcia,ale z czasem to sie wypala i chcialo by sie normalnie pojechac z dusza i sercem tam gdzie ich miejsce,a nie na ramieniu ze za chwile moze cos wybochnac.jak juz to proponuje jakis konkretniejszy silnik.moze v 4 1.7 ccm od forda.o v6 nie wspomne.

: czwartek, 29 sty 2009, 20:26
autor: ŁUKI
nie planuje katować "niezdrowo"sprzętu :lol: własnie ta druga trajka niebieska co Fido zapodał cuś takiego by mi stykło

: czwartek, 29 sty 2009, 22:32
autor: konio76
ja jednak zostane przy swojej wizji trajki z centralnym silnikiem od zapa w takim stylu :Obrazek

tylko projekt trajki narazie zawisł na gwoździu bo Junak z wozem ma wyjechać jako pierwszy w tym sezonie ale wiecie jak to jest z takimi projektami kwestja natchnienie i kasy a trajka bedzie nawijałe asfalt na koła za kilka miesięcy :D

: piątek, 30 sty 2009, 12:42
autor: ŁUKI
kura noga niezłe toto :twisted:

: piątek, 30 sty 2009, 18:38
autor: Zapor1200
No nie powiem Konio, super traja,życzę sukcesów :thumright:

: niedziela, 1 lut 2009, 23:53
autor: JIMI
Wiesz Konio. trzymaj się planu ! ! ! !

: środa, 19 sie 2009, 23:00
autor: konio76
plan budowy trajki wraca na warsztat :D zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem: połączniu skrzyni od ruska tak jak u was w solówkach a dalej wał i dyfer,problem biegów bedzie dużo łatwiejszy i wygodniejszy niż w standardowej trajce ,jak myslicie da rade wytszyma skrzynia??

: czwartek, 20 sie 2009, 09:05
autor: Roy
wg mnie nie:D po moich dośw. z ruskimi sprzętami unikałbym tego jak ognia. MOże lepiej już skrzynie od Moto Guzzi albo od beemy lepiej wstawić?

: czwartek, 20 sie 2009, 22:03
autor: marcinsud
Jaca wiem, że odgrzewam posta z przed roku ponad ale trzeba to sprostować Luaz nie ma odwróconego dyferencjału. Wiem bo mam. Półosie kręcą się przeciwnie do ruchu kół. Przy kołach zastosowano myk z dwoma zębatkami, by podnieść trochę prześwit i rozwiązać problem jeżdżenia do tyłu. Przypominam, że Luaz ma zawieszenie na wałku skrętnym i z przodu i z tyłu.

: wtorek, 25 sie 2009, 15:47
autor: Błażej
"Myk z zębatkami" to po prostu zwolnica. Zwiększają moment na kołach, przy zmniejszaniu prędkości. Rozwiązanie stosowane także w Hummerach.
Jeśli już robić trajkę na bazie podzespołów niebieskiego jajka (forda :D ), to może wziąć od razu całość? Przecież są w nich całkiem fajne silniki V6. Już od trochę ponad 2 litry pojemności. Choć to duże podzespoły i na pewno nie uda się uzyskać tak zwartej konstrukcji, jak zaprezentowana wyżej, pocho0dząca ze stajni Exile. Tak swoją drogą, to robią oni przepiękne sprzęty. Surowe, proste, a nie odpustowo barokowe, jak OCC z Discavery. Tutaj ich stronka:
http://www.exilecycles.com

: wtorek, 25 sie 2009, 20:16
autor: marcinsud
Dokładnie zwolnica (zawsze zapominam tej nazwy) ;] Dlatego vmax Luaza to tylko 110.
Co do samej trajki mi osobiście bardziej podobają się szerokie trajki z mocno wydłużoną ramą, bo ta mimo iż piękna wygląda jakby zamiast jednego tylnego koła miała 2.

: wtorek, 25 sie 2009, 22:46
autor: konio76
szukam rozwiazania by konstrukcja była krótka ,skrzynia od "gucka"nie nada sie obraca się w drubą strone .
To prawda Błażej co do EXILE Russell buduje piekne motocykle :D

: środa, 26 sie 2009, 10:30
autor: marcinsud
To nie da się w niej obrócić dyfra jak w zazowskiej (nie wiem co to gucek, ale przypuszczam, że nie zaporożec)?
Koczu ma motocykl z oryginalną skrzynią i jeździ do przodu ;]

: środa, 26 sie 2009, 14:17
autor: konio76
"gucek" to Moto Guzzi ,moje pytanie czy skrzynia od ruska wytszyma w trajce ? bo nie miałem styczności z ruskimi spszętami

: środa, 26 sie 2009, 14:26
autor: marcinsud
Tego nie wiem, ale gdybyś szukał dyfra na tył to w Luazie jest mocny i na pewno wytrzyma, gorzej ze znalezieniem.