Trike

Forum ogólne o trójkołowcach.
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Trike

Post autor: konio76 »

Witam wszystkich ,mam koncepcie budowy trajki z silnikiem zaporozca umieszconym centralnie chciałbym poradzić się jakie zastosowac połączenie silnika ze skrzynia biegów i dyferęciałem.
Jak myślicie jaką skrzynia by była nailepsza?
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Ja myślę że starczy zapowska. Trzeba odwrócić wieniec zębaty dyferencjału i już zestaw jedzie silnikiem do przodu. Ta skrzynia jest do tego przystosowana bo jeżdziła w zaporożcu jak i w LUAZIE. W zaporożcu silnik jechał "tyłem do przodu" w LUAZIE natomiast było normalnie, jak w pomylonezie czy 125p. Później przykręcasz półosie i gotowe. :)

Dodane po 2 godzinach 5 minutach:

W sumie taka trajka z silnikiem między nogami będzie zajebista, bo krótka. Kierowca siedział będzie tuż przed osią kół a za silnikiem będzie już koło. Przypomina mi to koncepcję trajek HD, one też były zwarte i krótkie.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

Własnie właśnie "Jaca" taka trajke chcę zbudować pomysł chodzi mi po głowie od miesiecy ale czas juz wprowadzić go w życie :D
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Sprawdziłem wymiary skrzyni i lipa. Półosie wychodzą ze skrzyni w okolicach dzwonu więc za blisko silnika. Poza tym sterowanie skrzyni byłoby z tyłu trajki, też niedobrze. Jedyne co możesz zrobić to faktycznie poszukać skrzyni od jakiegoś RWD. Dyferencjał polecam ze Sierry. Jest umieszczony na belce razem z wahaczami a całość przykręcana jest trzema śrubami. Kwestię tylnej geomertii masz wtedy z głowy.

Dodane po 7 minutach:

Skrzynia z wałkiem pośrednim ma to do siebie, że obroty wałka głównego i zdawczego mają ten sam kierunek.
Skoczyłem właśnie do warsztatu żeby sprawdzić kierunkowość dyfra od sierry i przy powyższym założeniu powinno to To jechać do przodu :) Czyli silnik, skrzynia od RWD, krótki wał na jednym przegubie gumowym i krzyżaku i dyfer ze sierry.
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

tak wie czas ruszyć na poszukiwania skrzyni i dyfra

Dodane po 3 minutach:

co to jest RWD?
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

RWD od "rear wheel drive" - napęd na tylne koła czyli:
1. Fordy sierra, scorpio, granada, taunus, capri, stary escort, transit
2. Wszystko spod znaku śmigła na tle nieba bądź jak kto woli szachownicy (BMW)
3. Znakomita większość Mercedesów a chyba wszystkie stare Mesie.
4. Pomylonez, FSO 125p i pochodne w postaci żuków, lublinów, nys itd.

Z tego wszystkiego najlepsze i w miarę tanie to właśnie Ford sierra/scorpio. Pytanie tylko jak bardzo dzwony nie pasują.

Mam w warsztacie i silnik Zapa i skrzynie z rzędowego silnika Pinto ze sierry. Nie mam tylko czasu żeby to odkopać i przypasować. Jak będę miał chwilkę to postaram się to pożenić i cyknę foty :)
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

super i dzieki za troskliwą pomoc ,ja też bede szukał skrzyni jak cos znajde dam cynk by sie skonsultować
ŁUKI
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 7 wrz 2008, 20:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: ŁUKI »

wizja motóra mi się zmieniła, jednak silnik garbusa ale zostaje mi silnik i skrzynia zapa macie pany moze jakieś foty trajek na bazie zapa?
Awatar użytkownika
Zapor1200
Zapomaniak
Posty: 214
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2009, 10:05

Post autor: Zapor1200 »

ŁUKI pisze:wizja motóra mi się zmieniła, jednak silnik garbusa ale zostaje mi silnik i skrzynia zapa macie pany moze jakieś foty trajek na bazie zapa?
Tu znajdziesz parę Zapa i VW

http://picasaweb.google.pl/zapor1200/Wrzesnia2007#
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
jabol
Zapomaniak
Posty: 73
Rejestracja: środa, 5 lis 2008, 22:46
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jabol »

znajomy mial traje z silnikiem z przodu,skrzynia od mercedesa ,wachacze,dyfer i kawalek walu pednego tez byly z pod znaku pacyfki czyli merca.nawet mu to hulalo,ale silnik zapa na traje byl do dupy bo czesto,gesto go przegrzewal i wieczna dlubanina,a odkrecic to on lubil.w koncu po kilku latach zmagania sie czlowieka z maszyna wstawil 98 konny silnik od subaru 1.7 ccm.wode potrafi zagotowac,a dalej gaz odkreca.i tak juz od 7? chyba lat.nic nie grzebal przy tym silniku.
wiem ze na poczadku wiele jest w czlowieku samozaparcia,ale z czasem to sie wypala i chcialo by sie normalnie pojechac z dusza i sercem tam gdzie ich miejsce,a nie na ramieniu ze za chwile moze cos wybochnac.jak juz to proponuje jakis konkretniejszy silnik.moze v 4 1.7 ccm od forda.o v6 nie wspomne.
od jazdy na sztywniaku kregoslup mi zara wybuchnie!!ma ktos odsprzedac takowy bo jak nie to eutanazja!!! ałałaaaaa
ŁUKI
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 7 wrz 2008, 20:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: ŁUKI »

nie planuje katować "niezdrowo"sprzętu :lol: własnie ta druga trajka niebieska co Fido zapodał cuś takiego by mi stykło
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

ja jednak zostane przy swojej wizji trajki z centralnym silnikiem od zapa w takim stylu :Obrazek

tylko projekt trajki narazie zawisł na gwoździu bo Junak z wozem ma wyjechać jako pierwszy w tym sezonie ale wiecie jak to jest z takimi projektami kwestja natchnienie i kasy a trajka bedzie nawijałe asfalt na koła za kilka miesięcy :D
ŁUKI
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 7 wrz 2008, 20:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: ŁUKI »

kura noga niezłe toto :twisted:
Awatar użytkownika
Zapor1200
Zapomaniak
Posty: 214
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2009, 10:05

Post autor: Zapor1200 »

No nie powiem Konio, super traja,życzę sukcesów :thumright:
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Awatar użytkownika
JIMI
Zapomaniak
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 6 lis 2008, 02:25

Post autor: JIMI »

Wiesz Konio. trzymaj się planu ! ! ! !
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

plan budowy trajki wraca na warsztat :D zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem: połączniu skrzyni od ruska tak jak u was w solówkach a dalej wał i dyfer,problem biegów bedzie dużo łatwiejszy i wygodniejszy niż w standardowej trajce ,jak myslicie da rade wytszyma skrzynia??
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: Roy »

wg mnie nie:D po moich dośw. z ruskimi sprzętami unikałbym tego jak ognia. MOże lepiej już skrzynie od Moto Guzzi albo od beemy lepiej wstawić?
A biker`s work is never done...
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Jaca wiem, że odgrzewam posta z przed roku ponad ale trzeba to sprostować Luaz nie ma odwróconego dyferencjału. Wiem bo mam. Półosie kręcą się przeciwnie do ruchu kół. Przy kołach zastosowano myk z dwoma zębatkami, by podnieść trochę prześwit i rozwiązać problem jeżdżenia do tyłu. Przypominam, że Luaz ma zawieszenie na wałku skrętnym i z przodu i z tyłu.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

"Myk z zębatkami" to po prostu zwolnica. Zwiększają moment na kołach, przy zmniejszaniu prędkości. Rozwiązanie stosowane także w Hummerach.
Jeśli już robić trajkę na bazie podzespołów niebieskiego jajka (forda :D ), to może wziąć od razu całość? Przecież są w nich całkiem fajne silniki V6. Już od trochę ponad 2 litry pojemności. Choć to duże podzespoły i na pewno nie uda się uzyskać tak zwartej konstrukcji, jak zaprezentowana wyżej, pocho0dząca ze stajni Exile. Tak swoją drogą, to robią oni przepiękne sprzęty. Surowe, proste, a nie odpustowo barokowe, jak OCC z Discavery. Tutaj ich stronka:
http://www.exilecycles.com
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Dokładnie zwolnica (zawsze zapominam tej nazwy) ;] Dlatego vmax Luaza to tylko 110.
Co do samej trajki mi osobiście bardziej podobają się szerokie trajki z mocno wydłużoną ramą, bo ta mimo iż piękna wygląda jakby zamiast jednego tylnego koła miała 2.
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

szukam rozwiazania by konstrukcja była krótka ,skrzynia od "gucka"nie nada sie obraca się w drubą strone .
To prawda Błażej co do EXILE Russell buduje piekne motocykle :D
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

To nie da się w niej obrócić dyfra jak w zazowskiej (nie wiem co to gucek, ale przypuszczam, że nie zaporożec)?
Koczu ma motocykl z oryginalną skrzynią i jeździ do przodu ;]
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

"gucek" to Moto Guzzi ,moje pytanie czy skrzynia od ruska wytszyma w trajce ? bo nie miałem styczności z ruskimi spszętami
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Tego nie wiem, ale gdybyś szukał dyfra na tył to w Luazie jest mocny i na pewno wytrzyma, gorzej ze znalezieniem.
ODPOWIEDZ