Trike

Forum ogólne o trójkołowcach.
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Dziękuję za sprostowanie sprawy z Luazem, to bardzo ważne było. Jestem dośc biegły w temacie niebieskiego jajka i zrobiłem pewne przymiarki którymi się podzielę.
Miałem pomysł taki:

Silnik Ford scorpio Cosworth 2,9l 24V v6
Skrzynia automat A4LD
Dyfer oryginalny ze szperą

Wniosek:

Da się to zrobic z tym że silnik leży między nogami a koła tylne wypadają dośc daleko. Jak to komus nie przeszkadza to ma szansę stac się posiadaczem 200 konnej triki o momencie przekraczającym nasze umiejętności prowadzenia takiego potwora.
Masa silnika, skrzyni, dyfer - 350kg
Zawieszenie tylne - 80kg
Zawieszenie przednie ok, 60
Rama ok 80

Prędkośc pewnie przekroczy 260km/h i pewnie braknie odwagi aby ją osiągnąc.
Spalanie będzie się wahało w okolicy 10 litrów
Silnik ma rozwarcie cylindrów 60 stopni, zbiornik będzie musiał wylądowac gdzies z tyłu.
Silnik polecam typu BOA czyli z roczników do 93'. Późniejsze mają wadę w napędzie rozrządu, co kosztuje każdowazowo kilka tysięcy złotówek.

Tak wygląda ten silnik wraz ze skrzynią:
http://www.capri.pl/image/car/2873/1959/90433

To akurat relacja zestaurowania mojej Granady w której spocznie ten potwór.

Dodam jedynie, że można go śmiało uturbic. Moc jaką wtedy może dysponowac zbliży się do 500KM :twisted:

Pozdr ;)
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Jaca to jest ten legendarny silnik z escordów 4x4 cosworth z tym wielkim skrzydłem z tyłu? Jeśli tak to spotkałem się z wypowiedziami, że nawet pod 1000 KM ludzie wykręcali z tego silniczka, jednak nie chwalili się jak długo im wytrzymywał bez kapitalki.
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

nie, to jest Cosworth ze Scorpio to jest V6. Ten o którym mówisz to 2,0L czterocylindrowy w standardzie turbodoładowany o mocy od 220KM do ....
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
józek
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 29 wrz 2009, 20:20

Post autor: józek »

Wiam.Niedawno się zarejestrowałem,też mam koncepcje budowy trike zaz z centralnie umieszczonym silnikiem.Myślę zastosowac skrzynie i most z dyfrem od forda sierry.Możesz coś poradzic? a jak Twoja budowa?
Awatar użytkownika
wisnia
Zapomaniak
Posty: 75
Rejestracja: sobota, 3 paź 2009, 16:22

Post autor: wisnia »

Witam serdecznie, jestem nowy na forum. Aktualnie buduję trajkę z zazem zamontowanym z przodu... chętnie wymienię się spostrzeżeniami i uwagami z bardziej doświadczonymi...
wisnia :)
józek
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 29 wrz 2009, 20:20

Post autor: józek »

Wiśnia na jakim etapie budowy jesteś,masz jakieś ciekawe pomysły co można byłoby zaaplikowac,konio też buduje ale nic nie zapodaje.
Ja mam plan jak pisałem,pomysł od jacy,trzeba zastosowac skrzynke RWD, tylko od czego najlepiej?
Awatar użytkownika
wisnia
Zapomaniak
Posty: 75
Rejestracja: sobota, 3 paź 2009, 16:22

Post autor: wisnia »

Józek, już po pierwszych jazdach jestem, ale aktualnie troche przerabiam zawieszenie.... Po południu zapodam foty. Jakie info Cie interesuje konkretnie??
skrzynke RWD??? możesz jaśniej...
wisnia :)
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

Witam widzę że przybyło "trajkowiczów" :D miło że dołączyliście do naszego grona :P
Ja znaleazłem skrzynie biegów i dyfer od Mercedesa 124 i przymierzam się do zakupu zapodam fotki z Allegro, co wy nato panowie?

http://www.allegromat.pl/aukcja37042
http://www.allegromat.pl/aukcja37043
Awatar użytkownika
wisnia
Zapomaniak
Posty: 75
Rejestracja: sobota, 3 paź 2009, 16:22

Post autor: wisnia »

konio76, ja wykorzystałem praktycznie bardzo podobne, ale z BMW..

Dodane po 16 minutach:

Zapodajcie foty swoich trajek...
wisnia :)
konio76
Zainteresowany
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2008, 22:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: konio76 »

No ja narazie nie mam się czym pochwalić moja trajka jest jeszcze zbiorem cześci i planów.Junak ma pierwszeństwo musi być w stanie idealnym i dotarty na Majowe wyścigi weteranów w Lublinie :D ,mam nadzieje że zaczne ja składać z początkiem nowego roku.
Kret
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 26 lis 2009, 18:09

Post autor: Kret »

siema Wisnia widzę że i ciebie tu przywiało brakuje jeszcze Luka :lol:
A tak wogule co myślicie o połączeniu silnika Zapka ze skrzynią biegów Maluszka ( fiata 126p)?
Będzie to możliwe do wykonania?
i czy skrzynia wytrzyma?
BORN TO BY WILD
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Jeśli nam wytrzymują dnieprowsko-uralowsko-emowskie to z maluszka tym bardziej.
Silnik zaza to 40-45 KM.
Wytrzyma,zakładaj śmiało.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
wisnia
Zapomaniak
Posty: 75
Rejestracja: sobota, 3 paź 2009, 16:22

Post autor: wisnia »

Siema Kret, Luk też zagląda, pewnie jako gość. Co do połączenia, pewnie że jest to wykonalne, tylko pytanie po co?? Lepiej jak już na maje założyć kpl z zapa. Z Lukiem doszliśmy do wniosku, że nie będzie obecnego sprzętu przerabiał....
wisnia :)
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Fido
Moc maksymalna (przy 4400-4500 obr/min):
- MeMZ-9683: 41 KM stopień kompresji 7,2 na ołowiówce 73
- MeMZ-968GE: 45 KM stopień kompresji 7,2 na ołowiówce 76
- MeMZ-968BE: 50 KM stopien kompresji 8,4 na ołowiówce 93

Ja akurat jestem w posiadaniu tego ostatniego silniczka, bo rocznik 92.
A jak już wstawiać inną skrzynię to może coś trwalszego (i lub szybszego) niż maluszek czy zaz?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

E tam te pare koników w te lub we wtamte. :wink:

Nie wiem czy wiśni spasuje skrzynia od zapa,być może będzie miał dużo do przerabiania.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

A tak jak już jesteśmy przy kucykach próbował ktoś wyciągnąć więcej niż fabryka dała? W sumie w trajce już można próbować, bo i miejsca więcej i pojazd cięższy.
Awatar użytkownika
Gomez
Zapomaniak
Posty: 256
Rejestracja: środa, 19 lis 2008, 18:44

Post autor: Gomez »

Nie wiem czy aby nie bluźnisz :lol:

Michał Wawrzonowski walczył i poległ, to nie jest silnik stworzony do sportu.
http://www.motoforum.pl/315/zapor.html
Powolny jeździec :)
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

Myślałem bardziej nad pokombinowaniem z wtryskiem, gdzieś nawet leży u minie wtrysk od ibizy w jakimiś stopniu przystosowany do zapkowego, ale nie było czasu to pomysł poszedł w niepamięć. Może jakieś turbo?
Tu http://www.youtube.com/watch?v=qkgXJQ3LShc jest turbo zaporożec niestety ruskiego nie znam to nie wiem czy ma silnik wymieniony.
Ech fantazja mną nosi, ale pokombinować zawsze można.
Awatar użytkownika
Gomez
Zapomaniak
Posty: 256
Rejestracja: środa, 19 lis 2008, 18:44

Post autor: Gomez »

W tym silnik nie jest zdaje się wymieniony.

Tłoki 79mm, gaźnik inny, dolot zmieniony, wydech..

Autor pisze:
"I don't know how many hp. is there. They say that with tuning what is set up on my car there is 55-60hp"

Turbo daje w takim razie niewielkie nadciśnienie, na więcej nie ma ta konstrukcja siły. 2 cylindry w powolnym silniku o małej pojemności nie napędzą konkretnego turbo, a jedno turbo na 4 cylindry w v4 jest dość kłopotliwe technologicznie, jeśli już doładować to kompresorem, tylko po co tyle zachodu dla kilka niutonów więcej:)

Fantazja może i Cię ponosi ale nad tym wtryskiem możesz pomyśleć!

p.s. do rasowania 4 kółka nadają się bardziej, a z turbo.. :roll: :twisted:
Powolny jeździec :)
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Trike

Post autor: Fido »

Wygrzebana na olx
Załączniki
604231039_5_1000x700_sam-trajka-1200-zaporozec-mazowieckie.jpg
604231039_4_1000x700_sam-trajka-1200-zaporozec-motoryzacja.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Trike

Post autor: Fido »

Z forum trajek
Załączniki
IMG-20200418-WA0008.jpg
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
ODPOWIEDZ