Strona 1 z 6

Moto na garbusie 1.6

: środa, 18 sty 2012, 22:12
autor: M.
Hejka , powolutku zabieram się za prace nad piecem garbusa 1.6 który ma docelowo śmigać w militarnym dnieprze z wózkiem.
Pozwolę sobie wkleić moje wypociny z tego forum http://dneprvw.mojeforum.net/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; , które ostatnio w nie najlepszej kondycji ( nikła ilość aktywnych użytkowników nie pozwala za bardzo pogadać o technice .... )

Pozdrawiam ekipę , Mariusz :)

Silnik już wyhaczony :

Obrazek

Motor z motopompy Typ 126A , poj. 1600 cm3 , instalacja 6V , zdjełany w Mexico . (Jeśli traficie na podobny z tym , że o nazwie Typ 122 to ma poj. 1200 cm3 ) :

Obrazek

Obrazek

Więcej info o tych silnikach tu :
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://porschediesel.stereofx.org/_mate ... rmotor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Tu już bez osłon :

Obrazek

W jednym cylindrze niespodzianka :

Obrazek

woda poszła przez kolektor :(
Pozostałe cylindry w zadziwiająco ładnym stanie , widać jeszcze ślady honowania. Jeden nawet zalany olejem :) Wszystkie świece na miejscu.

Klawiatury nietknięte :

Obrazek

Wczoraj dotarło koło zamachowe :

Obrazek

Zdjęcia z prac będę wrzucał na bieżąco

pzdr :twisted:

Dodane po 12 godzinach 47 minutach:

Odkręcanie koła pasowego w wielkim skrócie - masakra :?
Blokowanie koła zamachowego , koła pasowego , metr rury jako przedłużenie klucza .... wszystko ch...j :/

W końcu przykręciłem blok do stołu , przyspawałem kawałki rur do koła pasowego a rury do stołu ..... Koło i tak miałem w planie wymienić , bo te oryginalne z motopompy ma dodatkowe koło zębate napędzające urządzenie do ustawienia obrotów .

Fotki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik już rozpołowiony :

Obrazek

Obrazek

Niestety po pomierzeniu zalanego cylindra wyszło ze jest kapa ....
do roboty szlif cylindra i nowy nadwymiarowy tłok .
Chyba trzeba bedzie kupic nowy zestaw tłok plus cylinder (nominał ) :/
pzdr,
M.

kilka fotek :

Nie jest tak źle :

Obrazek

Obrazek

Po wstępnym czyszczeniu komór spalania:

Obrazek

Obrazek

Uszczelniacz zaworowy na ssącym :

Obrazek

Przygotowanie do piaskowania - niestety za duże wżery na szkiełkowanie .

Obrazek

Obrazek

hmmmmmmmmmm :

Obrazek

Lekko wgięta pokrywa i naklejka dot. regulacji zaworów :

Obrazek

Tu już pokrywa po wyklepaniu (przed piaskowaniem) :

Obrazek

Obrazek

A tu filmik przed rozebraniem silnika (muza : Saltus - Synowie Ziemi;) ) :


Obrazek

Odebrałem tajle z piaskowania :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po piaskowaniu wyszły niestety takie kwiatki - alu się utleniło :

Obrazek

:?

Koło zamachowe dniepr :

Obrazek

tarcze :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka części wypadło z wora Mikołaja :D

Obrazek

Blacha trzymająca olej :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kołki sprzegła dniepr :

Obrazek

Na razie przyszło tylko koło pasowe :
Obrazek

Prace trochę spowolniły bo powiększyła mi się rodzina o dwóch małych krasnali :) i wydatków sporo ..... :(
Na razie tylko (aż !!) blok pomalowany na czarny mat .
Ciągle czekam na koła zamachowe . Wtłoczone mają być nowe kołki , połączenie obu kół na wcisk i trzy wpuszczone łbami śruby imbusowe. Koło dniepra ma być stoczone od spodu (miejsca oporu sprężyn) i wystający kołnierz , oraz usunięty "środek" koła (ten stożek) .
pzdr

: środa, 18 sty 2012, 22:30
autor: Fido
Widzę że dopiero zacząłeś.
Masz już jakąś koncepcję na całość ?
To będzie sztywniak czy coś wygodniejszego?
Wzorujesz się już na jakiejś konstrukcji jeżdżącej ?

: czwartek, 19 sty 2012, 00:06
autor: Błażej
Khe khe (wymowne kaszlnięcie i teatralny szept):
Adminu!
który ma docelowo śmigać w militarnym dnieprze z wózkiem.
:D

Dodane po 2 minutach:

Pomaluj ten silnik. Nawet na szaro. Ale pomaluj, żeby mu pory pozatykać. Bo ci taki porowaty tak nabierze wszelkiego syfu, że szkoda twojej roboty. Nawet go zbytnio nie dotykaj.

: czwartek, 19 sty 2012, 20:26
autor: M.
he he Błażej : "Na razie tylko (aż !!) blok pomalowany na czarny mat."

Jak tak prawisz to będę musiał jeszcze pomalować głowice bo też były piaskowane .

: czwartek, 19 sty 2012, 20:41
autor: Błażej
Widziałem efekt łapania brudu prze wypiaskowane aluminium. Tragedia... Może po piaskowaniu trzeba było zrobić szkiełkowanie satynujące? Wyrównało by ono powierzchnie, uklepało ja trochę, a nawet wzmocniło. Cylindry i głowice, to raczej żaroodpornym czymś.

: czwartek, 19 sty 2012, 20:41
autor: Fido
Czyli skrzynia zapewne będzie od dniepra ze wstekiem ?
Widzę że pewnie tarcze będą z tej samej skrzyni.
Nie myślałeś o przeróbce na jedną ?
Jest temat tu na forum.
Dzwon już masz ?

: czwartek, 19 sty 2012, 20:51
autor: M.
Błażej , trzy cylindry już mam pomalowane żaroodpornym lakierem . Czwarty idzie chyba z Austrii (!) - załatwia mi to jeden typ z forum garbusa .
Akurat ten wymiar tłoków które mam 85.96 to jest jedyny oryginalny nadwymiarowy tłok VW , zresztą zajebiście trudno dostępny w kpl a co dopiero pojedynczo .

Fido , skrzynia będzie dniepr ze wstecznym a sprzęgło na jednej tarczy . Dzwonu jeszcze niet - na razie składam piecyk :)
pzdr

: czwartek, 19 sty 2012, 22:36
autor: zapek29
Kiedyś na bajzlu w łodzi koleś miał dzwony do połączenia vw zruską skrzynią bede teraz to popatrze były chyba po 150 zeta

: piątek, 20 sty 2012, 13:04
autor: M.
Zapek , masz priv'a

: piątek, 20 sty 2012, 15:00
autor: M.
Dzisiejsze foty :

Obrazek

Obrobione koło dniepr:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i gotowe :

Obrazek

Koła złożone na wcisk i dodatkowo spawane ze sobą od wewnątrz . Kołki sprzęgłowe można wybić od strony koła garbusa . Obyło się bez wiercenia bo są tam już fabryczne otwory hehe :

Obrazek

Przy toczeniu koła vw poznałem od tokarza wiele nowych niecenzuralnych słów hehe takie kurestwo twarde .
O tym z dniepra nie ma co nawet wspominać ;)

...i zdjęcia po malowaniu bloku i cylindrów :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: piątek, 20 sty 2012, 17:25
autor: Błażej
Fajnie się ten kolor prezentuje, przynajmniej na zdjęciach. To jakiś zwykły "szpraj", czy coś lepszego? Trzeba było się szarpnąć na proszek :D

Skąd takie rozwiązanie sprzęgła? Masz zdjęcia jakiś innych rozwiązań?

PS. Fajnie sie silnik składa, jak bez problemu można dostać nowe taile...

: piątek, 20 sty 2012, 18:59
autor: Fido
Będę monitorował temat bo sprzęgło mnie zainteresowało.

: sobota, 21 sty 2012, 08:50
autor: M.
Błażej , farba to silikonowy spray żaroodoporny do 600 st. ( żeby go bardziej utrwalić nagrzewałem blok po malowaniu ) .
Myślałem o proszku ale jednak się nie zdecydowałem - w przypadku spray'u zawsze mogę prysnąć by coś poprawić ...

Niestety nie mam zdjęć innych rozwiązań sprzęgła . To które mam podejrzałem trochę u Mariusza z forum vwdniepr : http://dneprvw.mojeforum.net/viewtopic.php?t=5" onclick="window.open(this.href);return false;
jednak trochę zmodyfikowałem "pod siebie" . Nie montowałem na śruby bo w kole vw było już za mało materiału i zespawałem oba koła. Poza tym ja mam standardowe kołki , a Mariusz dorabiane .

A co do dostępności części to faktycznie garbusowcom jest łatwiej .

Aha Ku Przestrodze : jeśli ktoś ma zamiar robić zakupy w sklepach garbusowych to omijać szerokim łukiem "abcgarbus" .
Są jeszcze dwa duże polskie sklepy z częściami vw garbusa i pewnie lepiej dbają o klienta ...

pozdro

ps. jak zmienialiście kołki to też mieliście różnice w długości do jednego mm ??

: wtorek, 14 lut 2012, 21:32
autor: M.
Panowie potrzeba mi fachowej porady :)
W garbie klawiatura jest smarowana mgłą olejową przez szklanki i popychacze więc pomyślałem by poprawić smarowanie i zwiększyć chłodzenie pod pokrywą zaworów (silnik będzie bez oblachowania więc będzie bardziej się grzał ) i doprowadzić tam osobny obieg oleju , gdzie olej byłby kierowany na trzonki zaworów wydechowych tylnych cylindrów) . W miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem byłby tłoczony olej :

Obrazek

Nadlew/wspornik do którego jest oryginalnie mocowana blaszana osłona silnika , przewierciłem "na wylot" i nagwintowałem

Olej tłoczony będzie pompą oleju z VW Garbusa z automatyczną skrzynią biegów :

Obrazek

Żeby mi ten tłoczony olej nie pitał przewodami z powrotem do miski chce zamontować jakieś zawór jednokierunkowy (zwrotny).
Nie orientujecie się czy są jakieś zawory w sprzedaży ? Jaki zawór kupić i gdzie go kupić ?

pozdro , M.

: wtorek, 14 lut 2012, 22:20
autor: lysy6961
to nie prościej zrobić takowy ze sprężynki od długopisu i kulki od łożyska, jak to bodajże Pan Sałek opisywał kiedyś na łamach ŚM w artykułach o usprawnianiu smarowania motocykli Junak?

: niedziela, 26 lut 2012, 10:51
autor: M.
Dotarła cewka 12V :

Obrazek

Obrazek

Chcę zastosować jedną tarczę sprzęgłową więc przydają się twardsze sprężyny sprzęgłowe . Kupiłem za radą jednego z kolegów trzy z komarowego sprzęgła :

Obrazek

Oryginał dniepr po lewej, po prawej sprężyna sprzęgłowa komara:

Obrazek

pzdr

Re: Moto na garbusie 1.6

: czwartek, 15 mar 2012, 20:53
autor: M.
Wreszcie dotarł cylinder w nominale (85.45) :) Będzie szlifowany pod stary tłok na 85.96 :
Obrazek

Stary (zalany) cylinder :
Obrazek

Obrazek

"Nowy" :
Obrazek

Przy okazji malnąłem głowice na srebrny :

Obrazek

Obrazek

Mówiąc szczerze kolorek jest dla mnie za bardzo oczojebny jak na motor do zaprzęgu militarnego :lol: ale ..uj , niech już zostanie ...

Re: Moto na garbusie 1.6

: czwartek, 15 mar 2012, 23:23
autor: Błażej
Przy okazji malnąłem głowice na srebrny
Ej nie! Popsułeś... Lepiej było cały silnik na jeden, jakiś matowy kolor. Ewentualnie jakiś mat. W militarnym sprzęcie bez upiększeń. Teraz liczyć, że szybko zejdzie :D
Ewentualnie, to czarny mat, a potem szurnąć kanty żeber do srebrnego.

Re: Moto na garbusie 1.6

: piątek, 16 mar 2012, 14:21
autor: lysy6961
srebrny to taka sama farba jak to co na silnik czy jakis inny specyfik?

Re: Moto na garbusie 1.6

: piątek, 16 mar 2012, 15:26
autor: M.
Też żaroodporny lakier

Re: Moto na garbusie 1.6

: sobota, 17 mar 2012, 18:56
autor: goldheart
a co do lakieru do silnika to czy znajde czarny i zloty mat??

Re: Moto na garbusie 1.6

: sobota, 17 mar 2012, 19:19
autor: Błażej
Czarny bez problemu. Złoty... Szukaj czegoś, co się nazywa "stare złoto". Są też dodatki matujące do farb i lakierów. Podejdź do mieszalni i zaoytaj.

Re: Moto na garbusie 1.6

: piątek, 30 mar 2012, 20:37
autor: M.
Nareszcie odebrałem cylinder ze szlifu :) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz tylko wał z kołem zamachowym do wyważenia :D

Re: Moto na garbusie 1.6

: piątek, 30 mar 2012, 20:47
autor: Błażej
Ile te ścianki mają? Bo prezentują się cieniutko... Ale w cylinder aż miło zajrzeć ;)
Rozumiem, że ten z prawej to ten zniszczony...

Re: Moto na garbusie 1.6

: piątek, 30 mar 2012, 21:38
autor: M.
Dolna cześć jest ciensza niż górna , ale ma taki sam wymiar jak oryginał w nadwymiarze :)
Tak, ten z prawej to ten zalany .