Moje moto

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
ODPOWIEDZ
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Moje moto

Post autor: 3A3 »

Cześć! Zgodnie z obietnicą postaram się napisać co stworzyłem.Silniki zakupiłem 2 jakieś 12 lat temu.Wybrałem lepsze części wizualnie i serducho poszło do remontu.Wykonano szlif wału,nowe panewki gł.i korbowe,tłoki PF 126,szlif zaworów i gniazd oraz piaskowanie całości.Koło zamachowe toczone pod sprzęgło dniepra i wywazone statycznie razem z wałem i piastą filtra odśrodkowego na /0/,nie wiem czy dobrze ale jakoś działa.Skrzynia Dniepr,1i2 ori,w miejsce 3 włozona 4 20-26 a na miejscu 4 szybka 23-23.Dyfer M-72 z przelozeniem 10-32.Koło tył audi b4,środek i piasta toczone,w pieście guma zębatki tył od mz.Wałek napędowy Ural,przerobiony,przy skrzyni kardan Polonez.Opona tył 170-80-15 na feldze 6'' co daje szerokość 190mm.Wahacz robiony z profili prostokątnynych,amor centralny pod spodem od Vfr 750.Rama też mojej konstrukcji,siedzenie,kiera,zawias również.Koło przód Garbus,piasty toczone,zawieszenie stare GSXR wraz z tarczami i zaciskami.Osprzęt kiery ZX 10,sprzęgło hydrauliczne,zbiornik IŻ 49,błotnik tył SHL po przeróbkach.To tak po krótce,nie wiem co Was jeszcze interesuje,odpowiem na każde pytania.Zrobiłem na nim 4 tyś od złożenia i jeżdże bez awari o dziwo,aha,alternator valeo,gażnik dwugardziel i wiatrak pod kolektorem od jakiejś japoni od chłodnicy,do tego chłodnica oleju pod główką ramy też japonia.Opona przód 130-15.Pozdrawiam!




Admin.Pozwoliłem sobie dodać zdjęcia do tematu
Załączniki
IMG001.JPG
IMG002.JPG
IMG003.JPG
IMG004.JPG
IMG005.JPG
IMG006.JPG
IMG007.JPG
IMG008.JPG
IMG009.JPG
IMG010.JPG
IMG011.JPG
IMG012.JPG
IMG013.JPG
3A3 02.jpg
3A3 01.JPG
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Moje moto

Post autor: Roy »

Super! Widzę przemyślana konstrukcja i dopracowania!

Jaki zastosowałeś wycisk sprzęgła i jak zamocowany jest do skrzyni? :) I jak maszyna śmiga na tłokach z malucha? Wagowo są takie same jak oryginały?
A biker`s work is never done...
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Moje moto

Post autor: lysy6961 »

Super że jest opis. Czekam na szczegóły odnośnie sprzęgła. Z czego pompa i siłownik i w jakim miejscu zamontowany. Ja mam plan założyć z mercedesa a pompkę z jakiejś Hondy.
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Moje moto

Post autor: 3A3 »

Pompka sprzęgła od Kawy ZX 10,nie pamiętam czy jest tam średnica 12 czy 14 mm ale chyba 14,chodzi o tłoczek pompki a co do siłownika to cylinderek jest wytoczony pod tłoczek z cylinderka hamulcowego jakiegoś dostawczaka o śr.26mm.Siłownik ma oczywiście wejście na przewód hydrauliczny i odpowietrznik.Jego długośc to ok.25-30 mm i umieszczony jest na deklu skrzyni biegów pod dzwigienką wyciskową sprzęgła w miejscu śruby 8 do regulacji automatu wciskania sprzęgla dżwignią zmiany biegów.Dzwignia sprzęgła jest obcięta zaraz za łożyskiem wyciskowym.Dekiel jest oczywiście sfrezowany na płasko aby pomieścić siłownik.Tak po prostu nie ma tego pręta co naciska dzwignie tylko jest siłownik.Ze skrzyni sa usunięte wałki i zębatki rozrusznika nożnego oraz cały ten automat do wciskania nóżką sprzęgła.Łożyska wyciskowego nie ma,są dorobione pręty i zahartowane oraz 2 kulki tak jak np. w Junaku czy WSK.Polecam Wam,żadnych problemów,tak proste że aż niemożliwe żeby działało a jednak.Jeśli chodzi o tłoki to jest jedna gafa jaką popełniłem,nie zważyłem tych od Zapa w stosunku do PF 126,wyrównałem wagi wszystkich co do grama ale nie wiem jaka jest różnica,miałem 2 kompłety i była między nimi odchyłka 10g i 2 tłoki musiałem rzezbić.Silnk pracuje,ma jakieś drgania ale nie ma tragedii,nie mam odniesienia do oryginalnych bo nigdy na takich nie jezdziłem ale podejrzewam że jest lepiej.
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Moje moto

Post autor: lysy6961 »

Dzięki za opis, czekamy na fotki:) Tak jak chłopaki pisali wyślij im zdjęcia a oni je obrobią i wstawią gdzie trzeba jeśli masz jakąś koncepcję swojego wątku to pewnie też pomogą bo to porządne chłopaki. Ps. do Fida: Mój synek (lat prawie 2) często chce oglądać filmiki z "motolem pana Tomka" wiec jak byś mógł coś jeszcze nagrać...;)
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Moje moto

Post autor: 3A3 »

Nie wątpie że porządne i że pomogą,jak się ogarne to porobie i wyśle,postaram się jak najszybciej.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Moje moto

Post autor: Fido »

spox
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Moje moto

Post autor: Błażej »

Podoba mi się. Szczególnie rama zyskała moje uznanie.
Jak są wykonane te tylne elementy? Frezowanie w stai i jej gięcie, czy inaczej? Mógłbyś coś więcej na ten temat? Ile w ogóle wyniósł koszt wykonania ramy? Czy brak osi przechodzącej przez mocowanie wahacza nie wpływa negatywnie na sztywność?
Amortyzator od czego tam siedzi? Typowo do poziomej pracy?
Silnik na sztywno siedzi w ramie, czy dałeś jakieś silent bloki?
Ten daszek na zbiorniku, to sprawka gaźnika?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Moje moto

Post autor: Fido »

Kardan na przegubie ???
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Moje moto

Post autor: 3A3 »

Jeżeli chodzi o taki od półosi od samochodu to nie.Przy skrzyni jest krzyżak od Poloneza a od strony dyfra ori.Wałek napędu od Urala,przy skrzyni obcięty i dospawany wielofrez od wału napędowego tudzież Polonez.Zobacz pod jakim idzie kątem wałek i nic się nie dzieje,koła w osi a opona tył 190.Na razie daje to rede przy normalnej jezdzie.
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Moje moto

Post autor: 3A3 »

Błażej odpowiem na Twoje pytania ale za kilka dni,teraz nie dam rady.
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Moje moto

Post autor: lysy6961 »

Dasz radę jakoś wycisk sprzęgła ozdjęciować?
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Moje moto

Post autor: 3A3 »

Jeżeli chodzi o tylne elementy ramy to są one wykonane z blachy 20 i frezowane,potem przecięte,zfazowane i zespawane pod odpowiednim kątem.Sztywność ramy jest bardzo dobra,zresztą przy wałku napędowym nie da rady przeprowadzić osi wahacza na wskroś od strony prawej do lewej,podobnie jak w ruskich bokserach.Rama zyskała dużo na sztywności po wspawaniu zaraz za dzwonem pionowych wzmocnień.We wcześniejszej fazie projektu ich nie było i rama postawiona na ziemi na podporach w przedniej i tylnej części i obciążana na górnych odciągach wykazywała dość spore ugięcia(był podstawiony czujnik zegarowy) a po modyfikacji problem znikł.Powstała jakby "klatka",kratownica co bardzo zwiększyło sztywność.Silnik jest zamocowany na takiej ramie pomocniczej wykonanej z kątownika 60 z obciętym jednym ramieniem na 30 mm i wyszedł z tego taki kątownik nierównoramienny.W przedniej i tylnej części silnika są silentbloki z amortyzatorów samochodowych i całośc jest zamocowana do ramy na 4 śrubach m12.Ponadto od góry silnik ma mocowanie też na tulei met-gumowej do remy co ma powodować brak możliwości skręcania silnika na boki przy przyspieszaniu i zwalnianiu ale to już taka proforma i ja jestem bardziej spokojny o jego zamocowanie.Amortyzator tył to jak już pisałem VFR 750 i działa w poziomie i ma tłumienie,do tego ma jeszcze regulacje napięcia sprężyny.Daszek na zbiorniku to zasługa filtra powietrza,wiem że powinien być skierowany wlotem do przodu ale to powiększyłoby jego rozmiary i narazie tak zostanie,może kiedyś.Koszt ramy to koszt rur 32 lub 35 ze ścianką 5mm bez szwu no i te elementy o których pisałem ale nie potrafie dokładnie określić bo wszystko robiłem sam więc nie wiem.Zdjęcie wysprzęglika (nr 7) to jest najlepsze co teraz moge zrobić.Do lepszych zdjęć jest potrzebny demontaż skrzyni a najbliższy to przy zmianie 4 na zęby skośne w przyszłym roku
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Moje moto

Post autor: lysy6961 »

Ok dzięki za info tak przypuszczałem ze to jest to. ja myślałem o nieco innej dźwigni. JAk na razie to mój nowy "dniepr mt10" będzie się rozbierał żeby zmieścić silnik.
ODPOWIEDZ