mirkoZAP incipiens

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Rama wstępnie pospawana .
Mam nadzieję ,że wyjdzie mi jednoślad .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik to tylko atrapa, żeby było lżej.
Docelowy czeka gotowy w piwnicy.
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 lut 2015, 22:09 przez mirko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Dziękuję, parę wskazówek Marka bardzo mi pomogło przy robieniu kryzy.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Ja swoją spawałem na kołach zamocowanych w dwóch szynach.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

No mi również się podoba, dokładność w detalach. Takie podejście się zwróci przy bezawaryjnej eksploatacji.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Powoli, bardzo powoli, ale coś tam się dzieje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Teraz czas na przeróbkę baku. Hmmm, zobaczymy co z tego wyjdzie :scratch

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Roy »

Prezentuje się zajebiście :)
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

Się zna ten model.
Pierwsze patrze , no mój zap normalnie. Ale po chwili widać że jednak jest kilka zmian konstrukcyjnych.
Jeśli mogę poradzić z uwagi iż mam takiego samego od 7 lat, to:
Łożyska w główkę ramy - oryginalne się zabijesz, kulkowe - dobre ale no nie do tego są i duże wymiary. Polecam stożki jak do ruska, w oryginalną główkę wsadzasz i to się sprawdza. Jak byś pytał, rozwiązanie dostępne bez przerabiania.
Silnik - im wyżej tym gorzej. U mnie jest kilka cm niżej a jak wyskoczy szybka 4 to nadwoziem się znajdziesz metr obok.
Kierownica - metr to jest niezbędne minimum jak chcesz decydować gdzie jedziesz.
KOŁA - albo bardzo dobrze wyprostuj, albo od razu szukaj polskie rafki, bo przy tej długości na ruskich obręczach bedzie western, a twój zap to skaczący w galopie koń.
Zbiornik paliwa, z uwagi iż zostaje wąska kierownica, szeroki bak będzie wyglądał dziwnie. Posyłając go wyżej niż normalnie, nie zmieścisz kierownicy w zakręcie. Ja mam łącznie 12 litrów w płaszczu jakim nazywam bak i czasem starczy na 200 km, ale to mało żeby się nie martwić o paliwo. Często bywam na cepeenach.
Aparat zapłonowy masz już zmieniony - super, bo na oryginalnym nie ma jazdy.
Ogólnie twoja praca wygląda bardzo solidnie, widzę że będziesz się cieszył z bezawaryjnej jazdy jak ja. Kibicuję i czekam niecierpliwie na więcej fotek zaza.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Dziękuję Marku, za wszystkie uwagi, oraz porady.
Łożyska główki ramy mam założone stożkowe, nie ruskie.
Silnik mógłby być rzeczywiście troszkę niżej, ale to już nie do przerobienia.
Szybka czwórka zamontowana. Kierownica jest szersza niż w oryginale, ale nie pamiętam ile ma centymetrów.
Koła, mam nadzieję,że są dobrze zrobione , zleciłem to nie byle komu.
Właśnie, skaczący koń, też wydaje mi się jakiś taki długi.
Zbiornik będzie szerszy niż twój, właśnie ze względu na jego pojemność, nie do końca podoba mi się to wizualnie jak leży,
ale jeszcze nie jest gotowy, zobaczymy jak wyjdzie. Zauważyłem,ze kierownica obija się o zbiornik w skręcie, na razie nad tym pracuję,
gdyby jednak nadal obijała, myślałem nad podniesieniem jej o parę centymetrów.
No jest podobny do twojego zaza, bo zap w mundurze mnie zainspirował.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Roy »

Marek pisze: U mnie jest kilka cm niżej a jak wyskoczy szybka 4 to nadwoziem się znajdziesz metr obok.
Marku mam jakieś zaćmienie z rana chyba bo nie rozumiem co masz tutaj na myśli w tym zdaniu o wyskoczeniu szybkiej 4 :sm
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

Roy, to proste. Jak masz skrzynie dniepra z przebiegiem solidnym i pociągniesz zdrowym silnikiem 140 km/h tak kilka km, trzymasz się kiery bo wiatr chce cię usunąć z siodła,a kask już paskiem odcina dopływ powietrza do płuc to czasami w tej sytuacji wywali bieg, silnik wskakuje na jeszcze wyższe obroty i moment wału silnika w tej specyficznej chwili powoduje rzucenie maszyny metr w bok. Pierwszy raz byłem pewny że zginę, ale wyprowadziłem.
Niestety jak chcesz jeździć po obwodnicy Gdańska 90 km/h motocyklem, to trzeba mieć już garnitur w szafie na okoliczność ... A jak nie chcesz zginąć pod kołami ciężarówki czy dostawczaka pędzącego jak szalony, to musisz być szybszy.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Roy »

Marek pisze:Roy, to proste. Jak masz skrzynie dniepra z przebiegiem solidnym i pociągniesz zdrowym silnikiem 140 km/h tak kilka km, trzymasz się kiery bo wiatr chce cię usunąć z siodła,a kask już paskiem odcina dopływ powietrza do płuc to czasami w tej sytuacji wywali bieg, silnik wskakuje na jeszcze wyższe obroty i moment wału silnika w tej specyficznej chwili powoduje rzucenie maszyny metr w bok. Pierwszy raz byłem pewny że zginę, ale wyprowadziłem.
Niestety jak chcesz jeździć po obwodnicy Gdańska 90 km/h motocyklem, to trzeba mieć już garnitur w szafie na okoliczność ... A jak nie chcesz zginąć pod kołami ciężarówki czy dostawczaka pędzącego jak szalony, to musisz być szybszy.

Hehe dobre :D teraz rozumiem :D ehhh te ruskie skrzynie... psują cały urok tych konstrukcji :)
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Ja tam nie narzekam.
Oprócz tego że na własne życzenie nówkę sztukę spierdzieliłem.
Jak by nie to to hulałaby jak ta lala.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
greg
Zapomaniak
Posty: 171
Rejestracja: środa, 10 lut 2016, 14:27

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: greg »

mam podobnego zapa :sm
Załączniki
hj.JPG
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

No to zakładaj nowy temat w dziale Nasze Maszyny i dawaj więcej fot.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Koniec urlopu, teraz znów prace spowolnią .
Na dzień dzisiejszy zap wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bak gotowy, zajęło mi to więcej czasu niż miałem zaplanowane. Nie do końca takie było założenie, poniekąd jest to kompromis pomiędzy
wyglądem ,a jego pojemnością.Kierownicę na pewno trzeba będzie podnieść.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

No wyszedł poważny bak. Ale nie jest źle. Ja jak bym dzisiaj to robił, to bym zrobił w baku filtr olejowy. Zawsze bym miał czyste powietrze i by tak nie sapał.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

No, minęło trochę czasu,coś tam się porobiło. Nie wszystko jest tak jakbym chciał, ale .......

https://www.youtube.com/watch?v=Dvd6yAKywvk" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

Ekstra. Prawdziwa maszyna z metalu. Moje gratulacje, ze nie rzuciłeś wszystkiego w kąt garażu tylko ukończyłeś budowę. Dotarłeś tam, gdzie wielu nigdy nie dotrze.
Już tylko pozostaje się cieszyć jazdą, poprawianiem wad fabrycznych i tym corocznym pytaniem.... kur... jak tu przegląd podbić.
Chyba jesteśmy ostatnim pokoleniem, które buduje takie maszyny w garażu i na nich jeździ. Pętla unii się zaciska i niestety zmusza nowych motocyklistów do kupowania produktów z tworzyw sztucznych z ABS i katalizatorami. Więc Brawo TY. Naprawdę poważny motocykl zbudowałeś.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

A przy okazji, pochwal się co to za opony, bo te petroszeny to powariowali z cenami. A robią fajne wrażenie i pewnie nie skaczą w czasie jazdy jak kostka.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Dziękuję Marku, do końca jeszcze trochę zostało, ale już tylko poprawki ,wykończenia i dizajn i regulacje zawory gaźnik itp.
No i później jeszcze gondola.
Z przeglądem to nie wiem jak będzie, to może być niełatwe.

Opony Duro HF307 4.00 - 19

Parę fotek : https://photos.google.com/share/AF1QipP ... 8wcUhxMDZR" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Marek »

To musisz powiedzieć jak w praktyce się spiszą . Ja widziałem na emce takie 1x Heidenau K37 RF 4-19 71 P, ale jeszcze mam petroszeny nowe więc rok poczekam.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Hmm, chciałoby się powiedzieć gotowy :yahoo ,
ale niestety, pierwsze kilometry nawinięte i wyłażą
niedociągnięcia , może jakieś błędy .... :rany
Znowu do garażu robić poprawki, tylko kiedy ???
Czasu zawsze brak.

Obrazek
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

A co go boli ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Zawieszenie z przodu coś nie pracuje zbytnio,
Jakiś problem z osiowością skrzynia - dyfer, może to tylko skrzywiony wałek.
Mam zamiast oryginalnego wałka wsadzoną półoś z przegubem od Suzuki Splash,
z tym,że wielokliny wspawane z oryginalnego wałka, może coś pokrzywiło się
przy spawaniu.
Jest bicie , być może to spowodowało zbyt szybkie zużycie simeringu na wyjściu ze skrzyni
i tam w czasie jazdy lekko rozbryzguje olej ze skrzyni.
Na razie tyle, zobaczymy co wyskoczy dalej.
Muszę też wymienić gaźnik , bo ten co mam (K-127) jest już zmęczony,
ale to na końcu.
ODPOWIEDZ