mirkoZAP incipiens

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Dzięki Fido za podpowiedź, wszystko obmyślane.
Pierwszy podkład wytrawiający ( na gołą blache, aluminium,ocynk i inne)
drugi podkład z dodatkiem epoksydu, na to grafitowa baza i na koniec matowy klar . Powinno wytrzymać plus minus 150 stopni C.
Głowice i garnki żaroodporną 800 stopni C , lepszej nie znalazlem, troche przez lenistwo ;)
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Błażej »

Fido! W tej chwili można gwint naprawić na Helicoil lub coś równorzędny produkt innego producenta i nie trzeba przerabiać bloku, a tym bardziej szpilek. Te oryginalne mają chyba walcowane gwinty, wiec nacinane na pewno nie będą tak wytrzymałe. I takie połączenie, z zastosowaniem przyzwoitego kleju powinno być co najmniej tak samo wytrzymałe, jak oryginał.
Mirko - ta żaroodporna, to coś markowego, czy jakiś "szpraj" z półki?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Ojciec zjadł zęby na zaporożcu.
Wiecznie przy dokręcaniu głowicy wyłaziły szpilki.
Przegwintowywał i miał z tym spokój.

W swoim mam tak prawie połowę zrobione.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Szukałem jakiejś specjalistycznej żarodpornej ,niby jest w przemysłówce,ale nie zdobyłem żadnej nazwy, czy kodu produktu. Kupiłem sprey firmy Motip, Dupli-Color . Raczej nie będzie odporna na rozpuszczalniki itp, ale narazie nic lepszego nie mam.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Zwracam się z proźbą,
Dostałem taki zestaw tłoki + cylindry używane, ale z małem przebiegiem (przynajmniej tłoki) Z tego co widze to nie są oryginalne tłoki
ObrazekObrazek

na górnej części tłoka wybity napis 76 0 , od wewnątrz ruskie napisy хвп 01 взвз зз

Jeśli ktoś wie z czego pochodzą i czy będą się nadawały prosze o wypowiedź,
dodam,że są o 8 gram/szt cięższe od zapowski

Drugi temat to cylindry, w każdym jest taka rysa jak na foto, wyglądają jakby były wyfrezowane, ale po co?
Obrazek Obrazek

Tutaj też prosze o zabranie głosu i opinie.
Z góry dziękuje.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Błażej »

Te wyżłobienia, to najpewniej ślady po wysuniętych sworzniach tłokowych. Ewidentne uszkodzenie. Jakby ktoś złożył silnik bez nich, skoro to w więcej niż jednym cylindrze. Nie wiem, czy uda ci się je bezpiecznie rozwiercić do zdrowej powierzchni. Tłoki sprawdź od łady lub jakiegoś nowszego zazowskiego produktu, Tavrii.
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 maja 2012, 00:50 przez Błażej, łącznie zmieniany 1 raz.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Błażej,dziękuje za odpowiedź,

FUCK cylindry będą dobreee - na doniczki :? olać ten zestaw.
Kolejna lista pytań :
wiadomo,że jest problem z dobrym uszczelnieniem zapka , pytanie do czynnych użytkowników : jakie stosujecie uszczelniacze (simmeringi), zwykłe mają odporność max 110stopni C lepsze są silikonowe lub fluorowe , mają odporność coś około 200 stopni C, ale kosztują sporo - około 100zł/szt.
Czy te zwykłe dają rady ? wiadomo, że te silikonowe i fluorowe są lepsze, tylko czy warto/trzeba wywalać tyle kasy?

Mam prośbe, gdzie znajde jakąś rozpiske jakie są momenty dokręcania poszczególnych elementów silnika, kolejność dokręcania śrub głowicy itp. informacje.

Proszę o odpowiedźi wyrozumiałość :roll:
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Wieczorem uaktualnię linka do serwisówki to ci go podeślę.
Znajdziesz tam trochę info o momentach.

Ja używałem orginalnych simmeringów, nie było z tym problemu.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
goldheart
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: niedziela, 13 mar 2011, 19:15

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: goldheart »

fido a te uszczelki co soviet sprzedaje beda dobre??
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Znalazłem simmeringi fluorowe(Vitonowe) zakres temperatur -15 do +200 stopni C , w cenie 55 i 59 zł netto/szt.
Zastanawiam sie,nad czymś lepszym dlatego,że te zwykłe mają do 110 st. C. a wiadomo,że w tych granicznych temperaturach tracą swoją elastyczność, a z czasem twardnieją i nie są już tak szczelne.
Gdzieś wyczytałem ,że zakres pracy silnika zaporożca wynosi właśnie do 110 stopni.
Dziękuje Fido za opinie i czekam na serwisówke.
Jeszcze się wstrzymam, tym czasem prosze o opinie innych użytkowników na temat uszczelniaczy simmering itp . np. pierścieni uszczelniających popychaczy.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mancin »

Przejdźcie się do sklepów z łożyskami/simmeringami . Kolana mi sie ugięły, bo mieli zaza w katalogach i do wyboru różne firmy - rosyjskie, ukraińskie szwedzkie (!) ,polskie.
Sklep to chyba oddział Premy
M-72, wersja Euro5
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

goldheart pisze:fido a te uszczelki co soviet sprzedaje beda dobre??
Prawdę mówiąc to nie są najlepszej jakości ale innego wyboru nie ma.
Są tam też owe simmeringi wału.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Błażej »

Uszczelniacze można kupić po wymiarze. Jeśli są dostępne lepsze, to brać. Rosyjskie, to moim zdaniem ostateczność. Ja miałem założone polskie zwykłe z Inco i nie ciekły. W zasadzie to jedyny problem miałem z uszczelką miski olejowej. Co silnik się zagrzał, to miękła tak, że zaczynała przeciekać. Tego nie opanowałem nigdy..
Mancin, jeśli mówisz o sklepie na Sokolniczej, to tak, mieli tam katalog i sam brałem na jego podstawie łożyska do piast zaporożca. Katalog pamiętam do dziś. Chyba jeszcze na powielaczu robiony :D
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mancin »

Sokolnicza, dokładnie. Do kół w samochodzie tez są
M-72, wersja Euro5
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: lysy6961 »

Panowi jeśli mogę coś podpowiedzieć w uszczelkach to do uszczelniania np miski olejowej proponuje użyć korka. to jest ustrojstwo dostępne w sklepach budowlanych np do wykładania ścian. Nie chłonie to to płynów jest odporne na działanie temperatur takich jakie miewa olej, jest dostępne za niewielkie pieniądze w rozmaitych wielkościach i grubościach. Uszczelniłem tym Janka i nie ciekł, uszczelniłem dnieprasa i tez nie cieknie tam gdzie jest taka uszczelka. niestety minusem jest to że jest totalnie jednorazowa:( ale Miski się często nie odkręca więc myślę że warto stosować;)
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Błażej »

Tutaj korek się nie sprawdzi. Będzie sączył. Zwłaszcza, że tam jest cały czas poziom gorącego oleju. W motoryzacji stosuje się coś takiego, jak gumokorek, czyli materiał o podobnej strukturze, tylko drobiny korka są wiązane jakimś rodzajem gumy. Też do dostania w formatkach, ale wielokrotnie drożej. Kiedyś sam próbowałem uzyskać materiał o podobnej strukturze poprzez wgniatanie szpachelką silikonu samochodowego w korek, o którym wspominałeś. Ale pomysł upadł.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: lysy6961 »

Miałem kiedyś coś takiego i faktycznie było pardzo dobre a dostałem to w sklepie z częściami rolniczymi, wyglądało jak trocina połączona jakimś lepiszczem. Miskę Dniepra i trochę innych detali uszczelniłem takim z marketu budowlanego posmarowanym silikonem i jak najbardziej zdaje egzamin. Warunkiem jest stosowanie jak najdrobniejszego korka.
Awatar użytkownika
M.
Wydumkowicz
Posty: 209
Rejestracja: niedziela, 21 sie 2011, 21:22
Lokalizacja: Tychy

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: M. »

Hej byku , już zrobione :yahoo

Obrazek

Obrazek

pzdr :)
gg 456 34 97
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Hej :D
Bardzo sie ciesze, że opanowałeś to moje nieszczęsne koło zamachowe.
Widze,że u kolegi ostro do przodu, mam nadzieje,że u mnie też się teraz coś ruszy :)
Pozdrawiam .
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Mam takie blaszki ,niestety zapomniałem jak mają być zamontowane , wiem,że mają być przy uszczelniaczach wału głównego,
ale zupełnie nie pamiętam która gdzie ma być zamontowana, a może obie razem tylko jakiejś mi brakuje.
Przejrzałem forum , instrukcje ruską i po polsku i nic.

Obrazek

Blaszki ponumerowane celowo dla ułatwienia identyfikacji.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi .
Awatar użytkownika
M.
Wydumkowicz
Posty: 209
Rejestracja: niedziela, 21 sie 2011, 21:22
Lokalizacja: Tychy

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: M. »

Jak praca ze skladaniem silnika ? Kiedy finał ? :)
gg 456 34 97
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Dawno rozbierałem silnik i nie pamiętam.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mancin »

Mirko, 1 ma być w obudowie rozrządu , od wewnątrz najpierw idzie to a potem uszczelniacz. Dwójka jest nałożona na jedynkę "zazębiają" się krawędziami. Po jaką cholerę to jest to nie wiem, jeździłem bez tego (2) i było ok.
M-72, wersja Euro5
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: Fido »

Rozebrałem dziś pokrywę przednią.
Jedynka jest ale zakłada się ją od strony simmeringu.
Tymi wystającymi uszkami do środka silnika.
Dwójki u mnie nie było.
Ale może za jakiś czas będę wymieniał tą obudowę to zerknę.

To tzw. odrzutnik oleju.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: mirkoZAP incipiens

Post autor: mirko »

Zgadza się to jest odrzutnik oleju,
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, Fido, wygląda na to,że będę czekał ( przymusowo ,czasu brak)
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ