Mój Zapek

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Mój Zapek

Post autor: PawełZAP »

Przedstawiam kilka fotek mojego sprzętu. Moto podobne do zapka naszego forumowego kolegi.
Pozdrawam wszystkich. Paweł.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

Ile Ci wchodzi paliwka do tego baku? Pytam bo sam za chwilke będę ciął bak od iża. Chłodnica oleju oryginalna z przodu? Jak mocowana? Nie lepiej wrzucić coś płaskiego przed alternator ? Czym masz zrobione głowice- ładnie błyszczą..???
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

hej. ile paliwa się miesci to jeszcze nie wiem , bo zbiornik jest tylko dociety do ramy i dopasowany do głowic. Chłodnica i alternator maja zrobiona podstawe z blachy 10mm , a chlodnica ma dospawane 4 sruby i bedzie dokręcona od dołu (jak nie zda egzaminu przeniose ja gdzies pod glowice)
a co do glowic wyszkielkowane i polakierowane lakierem na temperature.
Silnik po remoncie, jeszcze nie odpalony - bo niestety zeby wsadzic ew wyjąc silnik musze sciagac jedna głowice.
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

[quote=" bo niestety zeby wsadzic ew wyjąc silnik musze sciagac jedna głowice.[/quote]
ja zrobiłem rozkręcaną belkę ramy - silnik wyjmuje w 20 minut w całości.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

Ja też muszę ściągać głowice, trzeba to niestety przewidywać przy projektowaniu ramy :) .
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

hej. Ja nie chciałem podnosic wysokości ramy dlatego zeby to jak najbardziej wygladalo na oryginał.
Tak wiec zdecydowalem ze lepiej zdjąc glowice zeby go umieścic.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

czyżby to był silnik zakupiony w gliwicach. Jeśli tak to szacun za szkiełkowanie Pozdrawiam i powodzenia
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Tak tak to silnik od Ciebie, po remoncie od A do Z .
Juras
Zapomaniak
Posty: 207
Rejestracja: czwartek, 25 lis 2010, 23:58

Post autor: Juras »

Ja mam rozkręcaną ramę z jednej strony i uważam,że to dobre rozwiązanie.Twój silnik ładnie się prezentuje.Czy chłodnicę oleju planujesz za alternatorem?
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

no ma tam chlodnica zrobione swoje miejsce. Jak nie zda egazaminu będe myślał gdzie ja umieścic.
Co do rozkręcanej ramy - myslalem o tym ale zrezygnowalem, wole ściągnąc jedna głowice.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

To gratuluję szkoda że nie ma zdjęcia przed i po, kolosalna różnica. Rozumiem tym samym że spełnił oczekiwania co mnie cieszy :) Zdjęcie mojej ramy tj. ogólny zarys w temacie no2 zapraszam.
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Będzie Zap w sąsiedztwie ;D Kiedyś to były zloty gdzie połowa sprzętów to były wydumki maści nieraz przerażającej, ehhh. Buduj, buduj, niech się coś dzieje w tym nudnym odcinku Matrixa;)
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Dzięki Tobie Jaca prace wczoraj przyspieszyly. Jednostka cała w ramie postawiona na kolach.
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Obrazek Obrazek

Zamówiłem do tego zestawu dodatkowo komplet do napedu wózka bocznego. Koszt nie mały ale poprawia sie wlasciwości jezdne.
Pytanie tylko czy nie będzie problemu z podpięciem tego wszystkiego po wydlużeniu ramy.
Awatar użytkownika
jaca
Zapomaniak
Posty: 427
Rejestracja: środa, 3 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: jaca »

Rozumiem, że wszystko siadło bez marudzenia czy była walka? I jak z tym rozrusznikiem i odległością śrub sprzęgła od skrzyni? Wszystko jest ok?
Zbudowałem Kozaka i to nie moje ostatnie słowo:P
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

hej. w dniu dzisiejszym zakonczono przerabianie zbiornika. Jutro poprawka spawów gdzie bedzie taka potrzeba i test szczelności.


Jak najlepiej wg. Was sprawdzic szczelnośc.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

Zalać benzyną i postawić na 2 tygodnie :)
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

tak a jak będą jakieś przecieki to spawaj śmiało :P coś mniej wybuchowego Pany! :shock:
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

zalany wodą i sitko w nawet nie wiem ilu miejscach. Ale polowa juz zaspawana. jutro reszta.

A jak zalejesz benzynka to ju dupa zbita - ja tego wtedy spawac juz nie bede.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Szybszą metodą na pospawanie tego sitka jest po prostu podłączenie zbiornika pod sprężarkę i polewanie go wodą z płynem.
Zaznaczasz wtedy markerem dziurki i spawasz.
Nie musisz co chwile zalewać go wodą.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

:scratch: faktycznie, optymistycznie założyłem,ze kapać nie bedzie i powtórne spawanie niepotrzebne...
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Zbiorniczek pospawany , sprawdzony na szczelnośc i na finiszu szpachlowania.

Obrazek Obrazek Obrazek
Dodatkowo został spięty z napędem kola w wózku
Obrazek
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

ładnie, podobny do mojego, tylko ja mam szeroki zbiornik, wchodzi mi 31l, ile do baku wlejesz?
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Hej. Pojemnośc ok 12 butelek po 1.5 litra wiec wychodzi coś koło 18 litrow.

Wystarczy , reszta paliwa jezdzic bedzie w karnistrze.
PawełZAP
Zapomaniak
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 21:23

Post autor: PawełZAP »

Witajcie. Wklejam fotki ramy juz w podkladzie - jak jutro dotrze lakierek to bedzie w kolorku. A potem to juz caly dlugi weekend w garazu.

Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ