no.2

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

polecam równiez stacyjkę - ja mam chyba fergusona 3 pozycyjna :) 20 zł
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Wszystko fajnie ale jak wam się podoba mój koncept ?
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

osobiscie wolę military zapki ale zapodaj coś z perspektywy zeby sylwetke było widać to ocenię subiektywnie oczywiście:P
Du-Di
Stały Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 12:27

Post autor: Du-Di »

Projekt instalacji ( jednolitej ) do zap-ków owszem mógłby i być ale ... Budowniczowie takich maszyn często miesiącami gromadzą podzespoły , posiadają jakieś przełączniki, przekaźniki i inne akcesoria których nie bardzo da się ujednolicić a kupić nowych nie ma sensu. Ja byłbym za , ale dotyczące dwóch obwodów ,
- rozruchowo-zapłonowego
-ładowania
bo zdaje mi się że te obwody nastręczają wiele problemów. Nie neguję ujednolicenia, bo kto nie zechce to nie wykorzysta w całości projektu ale to już Pan Pikuś.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

No nie przesadzajcie, zapłon to przeciez najprostszy obwód ,to samo co żarówka i bateria , tylko zamiast żarówki dajesz cewkę i przerywacz .
Uniwersalnego schematu ładowania nie da sie zrobić, bo masz różne alternatory a oryginalny alternator z zaza to margines w budowaniu motorów , w dodatku skomplikowany przez ten wyłącznik rozrusznika.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Zapłon zapłonem tak jak piszesz akumlator przerywacz cewka "żarówka" mi chodzi przede wszystkim o ładowanie, czyli podłączenie tego nieszczęsnego alternatora. A jeśli chodzi o inne alternatory mniej "marginalne" koszt to ok 200 zł. Chyba jednak zakombinuje z tym bardziej skomplikowanym. Tak więc zgadzam się w stu procentach z kolega Du-Di.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Już wyjaśniam, dlaczego do zaprojektowania instalacji potrzebuję konkretnych informacji na temat osprzętu. Choćby stacyjka. W zależności od typu stacyjki może ona realizować np funkcję załączania świateł. A funkcja ta może dodatkowo być realizowana w dwojaki sposób, bo są stacyjki które wyłączają przednie światło pozycyjne po załączeniu głównego. Dalej - przełącznik świateł na kierownicy. Jeśli nie posiada przycisku do mrugnięcia, to przełączanie można zrealizować masą, stosując oczywiście przekaźniki. Jeśli przycisk do mignięcia jest, to trzeba rozwiązać to inaczej. Kierunkowskazy - zwykłe czy diodowe? Bo jeśli diodowe, to trzeba zastosować inny przerywacz i inaczej rozwiązać sprawę kontrolki.
Układ zapłonowy z klasycznym przerywaczem jest faktycznie prosty do podłączenia, choć i tutaj czają się pułapki. Uwagę trzeba zwrócić na model stosowanej cewki, gdyż nie wszystkie nadają się do pracy z klasycznym przerywaczem mechanicznym.
Na tej stronie:
http://www.izh.yoyo.pl/
w rozdziałach ELEKTRYKA znajdują się części artykułu, który kiedyś popełniłem w sprawie tworzenia instalacji. Więcej znajdziecie na forum iża. Jeśli jest taka chęć i potrzeba, to stworzę coś, co bardziej będzie pasować do zaporożca.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Mały Update + silnik już wyjęty, hamulce odpowietrzone, do końca tygodnia pierwsze odpalenie.
Załączniki
100_1727.JPG
100_1727.JPG (26.51 KiB) Przejrzano 15500 razy
100_1724.JPG
100_1724.JPG (24.59 KiB) Przejrzano 15500 razy
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

od czego masz chlodnice i jak podłączyłes? te z boku to lampy?
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Typowy drag ci się z tego rodzi. Masa żelastwa...
Od przyszłego tygodnia będę miał więcej czasu i służę pomocą z elektryką. Postaram się też wrzucić jakieś poglądowe schematy.
Gdzie zdobyłeś i za ile to ładne przednie zawieszenie? Masz jakiegoś dostawcę tego typu spraw?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

chłodnica pochodzi od jeepa pracowała przy skrzyni biegów, podłączona do króćców ( przejściówka + końcówka ). Te z boku to lampy, a jeśli chodzi o resztę wykończeń planuję użycie włókna szklanego.

lampy są jeszcze trochę nierówne to taka prowizorka ale zarys jest. Te pręty z boku i z przodu będą wypełnione włóknem tym samym zasłonią bebechy
Załączniki
100_1726.JPG
100_1726.JPG (22.57 KiB) Przejrzano 15500 razy
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

rozumiem że zbiornika nie przerabiasz- schowasz go pod owiewkami czy tak?
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Zbiornik przerabiam na łezkę, tak więc będzie przedłużony. miałem gdzieś rysunek, jak tylko wpadnie mi w ręce wrzucę skan. Natomiast nie będzie poszerzany, optycznie poszerzy go puszka jaka powstanie z tych prętów. Niedługo ukaże się bryła ostateczna. zasłonięte będzie tylko to co pomiędzy drutami, jeśli zamalować by tą przestrzeń ukaże się to co chcę osiągnąć, tak więc zasłonięte będą częściowo skrzynia, akumlator, cewka, filtry.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Moje zdolności artystyczne pozostawiają wiele do życzenia, ale widać o co mi chodzi.
Załączniki
no2.jpeg
no2.jpeg (9.6 KiB) Przejrzano 15500 razy
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Niestety nie wszystko udaje się za pierwszym razem, w tym wypadku pomyłka dotyczy aparatu zapłonowego. Okazało się, że w wyniku błędu pomiarowego zbytnio skróciłem oś łączącą aparat z gniazdem pompy olejowej. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, postanowiłem tym razem wytoczyć nowy element. Poza tym zdjęwszy cylindry okazało się że są w całkiem niezłym stanie ( próg praktycznie niewyczuwalny), czekam na nowe przewody i świece. Tym czasem weekend

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

Cześć Michał.
Zarzuć jakieś większe i dokładne zdjęcie , szczególnie mnie niepokoi, ze nie widzę tylnej czesci ramy.
Jak byś mógł to bede usatysfakcjonowany.
Pozdrawiam.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Dlaczegóż cię to niepokoi :) . Postaram się jeszcze dziś. Jeśli chodzi o mocowanie wahacza bo pewnie to cie interesuje. Zaadoptowałem oryginalną część z motocykla krosowego. Wewnątrz wałka są łożyska igiełkowe tak więc sprawność i odporność. Pozdrawiam

Mały update, silnik odpalony grzmi, że asz miło. nagram jakiś krótki film obiecuję. Poza tym zająłem się elektryką, alternator wrócił już z regeneracji, ładuje jest też regulator.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

No właśnie mnie ten wahacz interesuje. Nie wiem, jak łożysko się zachowa, ale gumy dnieprowskie na wahaczu radzą sobie znakomicie.
To czekam na zdjęcie..... i film tez chętnie zobacze. Pamiętam, jak sam budowałem wieprza, i jak się nie mogłem doczekać, kiedy silnik zapali, i bede mógł się przejechać.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Nie zdążyłem podjechać do garażu, to nie są standardowe łożyska. Oś wchodzi w tuleję która po całości jest łożyskowana, tj. koszyczki z igiełkami są umieszczone wewnątrz tulei na długości ok 25 cm, są prawie tak szerokie jak cale mocowanie.

A jeśli nie wytrzymają rozważę gumy :)
Załączniki
100_1748.JPG
100_1748.JPG (22.43 KiB) Przejrzano 15497 razy
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

AAAA ha to to taaakkkk ..
No to teraz lepiej. Wygląda solidnie. Nie zebym proponował gumy dla ciebie, bo ewidentnie to łożysko jak wodą nie zajdzie, to napewno trwalsze bedzie. Bardzo solidny wachacz.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

A mam zamiar zastąpić te kątowniki rurami tak więc będzie jeszcze solidniej.

PYTANIE: Kto z Państwa tu zgromadzonych :) zna się na laminatach i tym podobnych pracach, chętnie zaczerpnę z czyjegoś doświadczenia.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Co byś chciał wiedzieć i dlaczego? :D
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Du-Di
Stały Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 12:27

Post autor: Du-Di »

Czy pisząc o laminatach masz na myśli żywice poliestrowe epoksydowe ?Jeżeli tak to tu masz ciekawą a zarazem wyczerpującą informację.
http://www.jedendojednego.fora.pl/warsz ... ,2666.html
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

A co chcesz dokładnie wiedzieć, jak wykonać błotniki np ?
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Chcę wypełnić te boki jak wynika z wcześniejszych zdjęć plus rysunku, oraz właśnie detale błotniki. Chcę także przekształcić tą metodą zbiornik, zastanawiałem się nawet nad zrobieniem atrapy, a pod nią wpasować zbiornik. Sądzę, że to lepiej by wyglądało.

A po ukończeniu projektu chcę zająć się budową nadwozia samochodowego z laminatu.

Dodane po 1 minutach:

Jeśli wykonam jakiś element powiedzmy ze styropianu, jak go zabezpieczyć nie będzie się topił po nałożeniu żywicy. I co najpierw bo przecież negatyw musi być idealnie gładki wewnątrz, słyszałem o separatorach i innych tego typu wynalazkach. Na razie nie ogarniam
ODPOWIEDZ