no.2

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

no.2

Post autor: Michał »

Witam przedstawiam wam mój projekt. Przy sprzyjających wiatrach może uda mi się wytoczyć go na drogę jeszcze w tym sezonie.
Załączniki
100_1344.JPG
100_1344.JPG (25.51 KiB) Przejrzano 19092 razy
Juras
Zapomaniak
Posty: 207
Rejestracja: czwartek, 25 lis 2010, 23:58

Post autor: Juras »

Napisz od czego ten przód i niech Cię zapał do pracy nad ZAPKIEM nie opuszcza.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Zawieszenie pochodzi z Ducati. Główka ramy jest dorabiana a sztyca przeprasowana na dłuższą.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

Nie za niski ? silnik włożysz i jeszcze siądzie.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Planuję przedłużenie przedniego zawieszenia. W związku z tym że lagi mają nieregularną średnicę rozsunąłem półki tak by można je obniżyć. W trakcie toczenia są już szklanki które nałożę na górę. Powinno trzymać. Poza tym rozważam montaż wahacza.

Jeśli chodzi o lagi to zmiana oleju na gęstszy powinna załatwić sprawę ewentualnego dobijania. Zobaczymy jak to wszystko będzie miało sie do praktyki.

Dodane po 1 minutach:

Albo przedłużenie albo opony 80-tki. Co wy na to ?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: no.2

Post autor: Fido »

Michał pisze:...Przy sprzyjających wiatrach może uda mi się wytoczyć go na drogę jeszcze w tym sezonie.
Więc życzę sprzyjających wiatrów.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Długie weekendy ech w ciągu dwóch dni udało mi się zmienić kąt nachylenia główki, pospawać wahacz itd. Fajnie że kolejny weekend już niedługo.

Mocowanie amortyzatora centralnego wymuszone przez brak miejsca zostało zaplanowane pod siedziskiem,

Zastanawiam się nad wspawaniem trójkątnych wzmocnień ramy przy główce

Po tych czynnościach pozostaje już tylko zamocować zębatkę dopasować dystanse, przejrzeć oczyścić zmienić olej ( i tu pytanie jaki i ile do silnika, skrzyni ?) I odpalamy
Załączniki
100_1666.JPG
100_1666.JPG (22.08 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1661.JPG
100_1661.JPG (14.86 KiB) Przejrzano 19092 razy
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Najciekawsze schowałeś pod szmatą :D Pokaż zdjęcia przekładni kątowej i napisz, co to za jedna, bo to jak poszukiwanie Złotego Graala ;)
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Szmata miała uchronić ją przed zabrudzeniem, zrobiona jest z elementów przekładni jakiejś maszyny rolniczej. Niestety na prostych zębach nie skośnych. Najważniejsze że działa, mam w planach zalać ja olejem, oczywiście wcześniej ją sfotografuję. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

najlepsze jakie znalazłem
Załączniki
przekładnia.png.jpeg
przekładnia.png.jpeg (8.5 KiB) Przejrzano 19092 razy
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Witam, Mocowanie wahacza okazało się słabiutkie tak więc zastąpiłem je solidniejszym tym razem miast tulei zastosowałem łożyska igiełkowe na osi, musi trzymać. Jak obiecałem zdjęcie przekładni Pozdrawiam

Mam wielka prośbę, zabieram się za podłączenie instalacji jako że mój egzemplarz ma powycinane kable z alternatora a rozrusznik jest podłączony przez stacyjkę do akumlatora, zastanawiam się skąd iskra. jak najprościej podłączyć iskrownik, cewkę, Proszę o pomoc i ewentualne wyjaśnienie.
Załączniki
100_1673.JPG
100_1673.JPG (24.85 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1671.JPG
100_1671.JPG (18.11 KiB) Przejrzano 19092 razy
Du-Di
Stały Bywalec
Posty: 255
Rejestracja: niedziela, 18 wrz 2011, 12:27

Post autor: Du-Di »

Krótko mówiąc ,, ze schematu. ( żart). Ja zrobił bym tak:
Rozrusznik połączył przez przekaźnik , ochronił bym stacyjkę przed wypaleniem styków, cewkę ; jeden przewód do ( + ) po zapłonie ,drugi do ( - ) na przerywacz w aparacie zapłonowym.
Alternator czytaj ( szukaj schematu ) bo było też prosty w podłączeniu , potrzebny ci regulator napięcia . Pokaż może co masz a łatwiej będzie udzielić rad.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Ta przekładnia pracuje na sucho w takim syfie?
W zaporożcu nie ma iskrownika. Masz zapłon bateryjny. Jest przerywacz i aparat zapłonowy.
Oryginalnie tam był bardziej rozbudowany układ z cewką i opornikiem oraz dodatkowym zasilaniem cewki w czasie rozruchu. Było też blokowanie rozrusznika po uruchomieniu samochodu (to akurat jest fajna sprawa). Masz to zachowane, czy wywalone? Jeśli masz cewkę polską, to nie ma problemu:
- rozrusznik, tak jak wspomniano - przez przekaźnik,
- zapłon po stacyjce, przez OBOWIĄZKOWY bezpiecznik na zacisk 15 cewki zapłonowej, drugi zacisk do przerywacza, przy przerywaczu kondensator dobrze przykręcony do obudowy.
Gdzie ty masz zrobioną oś tego wahacza? Na dole?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Planuję zalać ją olejem oczywiście po uprzednim oczyszczeniu, motorek tułał się od garażu do garażu jako że nie mam swojego miejsca, i tak tu ktoś szlifował zardzewiałe rury itp.

A jak ogółem ? Bryła motocykla, koncepcja itd. ?
Sfotografuje elementy które posiadam to może mi jakieś wirtualne kabelki dorysujesz
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Piszesz mi, co masz, co chciałbyś mieć i jak to widzisz, to rysuję. A jak miałbyś wielkie problemy z ogarnięciem, to zawszę mogę wykonać.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Dragunov
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 3 lis 2011, 15:31

Post autor: Dragunov »

że tak się wtrącę, ta przekładnia nie koniecznie musi w oleju pracować, wygląda jak przekaźnik mocy - czasem w smarze pracują (niezbyt gęstym)
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Sądzę że ewentualny olej troszkę ja wyciszy. Ale nie to jest najważniejsze tak więc przekonam się w praktyce. Przekaźnik mocy podoba mi się :) Pozdrawiam i oczywiście proszę o więcej (wtrętów) Zawsze i chętnie wysłucham bardziej doświadczonych
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Ja cię jeszcze raz zapytam - gdzie ty masz oś wahacza? Na jakiej wysokości?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Oczywiście że nie na dole mocowanie i oś zaadoptowałem z innego motocykla jest węższa niż moja rama dlatego się zgubiła na zdjęciach. Oś jest oczywiście w linii przecięcia osi zębatki przekładni i koła. Uchwyt natomiast wspawałem na krzyżaku (X) w ramę. Zrobię lepsze foty :) Jak powiększysz ostatnią widać ją całkiem nieźle
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

Du-Di pisze:Krótko mówiąc ,, ze schematu. ( żart). Ja zrobił bym tak:
Rozrusznik połączył przez przekaźnik , ochronił bym stacyjkę przed wypaleniem styków, cewkę ; jeden przewód do ( + ) po zapłonie ,drugi do ( - ) na przerywacz w aparacie zapłonowym.
Alternator czytaj ( szukaj schematu ) bo było też prosty w podłączeniu , potrzebny ci regulator napięcia . Pokaż może co masz a łatwiej będzie udzielić rad.
glupia sprawa ale jakby ktoś jakis schemacik narysowal nawet w paincie to ja byłbym wdzięczny, bo nigdy nie podłączalem zadnego przekaznika :shock:
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

Błażej pisze:Piszesz mi, co masz, co chciałbyś mieć i jak to widzisz, to rysuję. A jak miałbyś wielkie problemy z ogarnięciem, to zawszę mogę wykonać.
Że zacytuję siebie. Piszesz mi, że:
ma być:
- rozrusznik na stacyjkę albo na guzik,
- reflektor taki i taki albo ile ich tam,
- kierunkowskazy,
- mignięcie światłami długimi,
- takie a takie wskaźniki,
- awaryjne,
- i co tam ma być.
To raz. Dwa, to piszesz mi, że:
- alternator mam oryginalny albo wymieniony na taki i taki,
- cewkę mam taką,
- stacyjkę mam taką z takimi pozycjami,
- osprzęt kierownicy mam taki i ma on takie przyciski i przełączniki,
- skrzynkę bezpiecznikową kupię według zaleceń...
Bo ja ci mogę schemat zrobić, ale jak masz inne wyposażenie albo chcesz co innego, to nie będzie pasować.
A jak chcesz, to ci zrobię puchę, w której będzie cała centralka elektryczna z bezpiecznikami, przekaźnikami i przerywaczami, a ty tylko sobie kabelki wepniesz w oznaczone punkty.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Nie ma jak conection box :) Teraz nie damy ci żyć. tak na marginesie gdzie twój piękny ?
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Zrobiłem zdjęcia tych elementów które posiadam. Zależy mi na prostym schemacie z którego wynika jak podpiąć instalację alternatora z regulatorem i akumlatorem. jeśli chodzi o stacyjkę skrzynkę bezpiecznikową lampy itd. będziemy działać w dalszej kolejności. Jeśli te elementy nie są zdatne do użytku, mogę zastosować regulator załóżmy z fiata ?

A na końcowych zdjęciach efekt krótkich prac tj. kierownica i lampy. W tym tygodniu chcę odpalić silnik i podłączyć hamulce. Mam nadzieję że bez większych problemów zanim spadnie śnieg uda mi się ruszyć z miejsca i ujechać parę metrów. Pozdrawiam
Załączniki
100_1705.JPG
100_1705.JPG (19.69 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1704.JPG
100_1704.JPG (14.22 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1703.JPG
100_1703.JPG (19.78 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1701.JPG
100_1701.JPG (19.01 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1700.JPG
100_1700.JPG (14.76 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1698.JPG
100_1698.JPG (14.13 KiB) Przejrzano 19092 razy
100_1695.JPG
100_1695.JPG (17.15 KiB) Przejrzano 19092 razy
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

a ja mam propozycję - zaprojektujmy sobie typowy zestaw instalacji np. cewka duży fiat, stacyjka ursus :) alternator zaz itd - opiszmy gdzie jaki bezpiecznik, jaki przekażnik - WAZNE aby byly to elementy bez trudu osiągalne w wiekszosci sklepów motoryzacyjnych (ew. rolniczych - proszę się nie nabijać - agroma ma porządny skladzik przekładni, pasków, oringow, łancuchów itd) - kto jest przeciw? nie widzę ..kto się wstrzymał? aha czyli...;) pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał
Zapomaniak
Posty: 123
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 22:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Michał »

Wszystko zależy od kolegi Błażeja. Tak btw. jutro jadę do Trakora zakupić przewody hamulcowe i olejowe tak więc znam asortyment tych że sklepów i zgadzam się z Tobą w 100 procentach
ODPOWIEDZ