Rajtar (czyli Zap vol.2)

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Post autor: Błażej »

A mechaniki jesteś pewien? Zawory, kompresja, krzywki rozrządu... To jest sprawne? Jak przewody zapłonowe i świece?
Jeśli kopułka nie ma przebicia, to ją wyczyść w środku, oczyść kontakty i paluch rozdzielacza.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Jeszcze posprawdzam.

PS.Resztę postów wrzuciłem TU
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Parę dni temu znów się wziąłem za Rajtara.
Kupiłem olej do stihla i odpaliłem go ze 3 razy z ta mieszanką.
Obawiam się że moje kłopoty to puchnięcie nowych tłoków.
Próbuję go dotrzeć jeszcze z olejem.
Zagrzał się po raz któryś i nie zgasł.
Może pomoże.
A jak da Bóg to zmniejszę jeszcze kąt główki ramy,wstawię przekładnie na łańcuch i wyżeźbie wachacz (ew.kupię coś gotowego).
Funduszy mało i dlatego tak to się ciągnie. :oops:
Aż mi szkoda tego zapa że biedaczyna stoi i piszczy z tęsknoty. :oops:
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
mancin
Zapaleniec
Posty: 315
Rejestracja: środa, 11 lut 2009, 09:44

Post autor: mancin »

A docierałeś go wg. książki?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Nie tak na 100% tylko mniej więcej.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
oldtimer
Zapomaniak
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 sty 2009, 22:24

Post autor: oldtimer »

Mowisz ze zmienisz kat glowki na mniejszy...przypomnialem sobie jak kilka lat temu moj kolega ktory byl wlascicelem tego zapa narzekal na to ze motocykl wyglada jakby uderzyl w sciane i ze trzeba zmienic mu kat glowki zeby wygladal lepiej...i stalo sie :-)

Teraz Ty po kilku latach chcesz odwrocic ten proces ;-)

Poszukam zdjec ze slubu jednego z kolegow na ktorym jechalem Twoim zapem...mial wtedy stary kat glowki i odlewane kolo przednie z dwiema tarczami...ocenisz czy lepiej to wygladalo...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Czekam na foty :D
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Gomez
Zapomaniak
Posty: 256
Rejestracja: środa, 19 lis 2008, 18:44

Post autor: Gomez »

Jak tłoki będą dalej puchnąć to je wyjmij i porządnie wygotuj w oleju.
Może pomoże.
Powolny jeździec :)
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

W styczniu biorę się za FJ a potem za zapa.
Ach mieć więcej gotówki,to by zrobił remont.
Szukam fajnego wahacza z dyfrem ale nie mogę się zdecydować.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Testowałem gaźniki.
Pierwszy to Ikov-23 ze Skody.
Ładnie pracuje na wolnych.
Drugi to dwugardzielowy DAAZ-2101-20 który niedawno nabyłem.
Już takich wolnych obrotów nie ma ale za to lepiej się wkręca na obroty.
Mus go jeszcze wyregulować,zmienić membranę pompki bo ze starości cieknie i dorobić filtr.
Sam nie wiem którego zostawić. :scratch:
Krótki film.
http://www.youtube.com/watch?v=Gji97gHmCCA
Ostatnio zmieniony piątek, 11 lut 2011, 12:29 przez Fido, łącznie zmieniany 1 raz.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

fido, już pisałem gdzie może być problem w innych postach.
Orryginalne cechy na kole (niby wyprzedzenie zapłon) pokazują punkt zz. Ustaw zapłon jak ja ustawiłem, a zobaczysz, że to inny silnik.


Ja wiem, że cechy fabryka dała, ale jak kazdy mechanik wiesz, że zapłon w silniku musi być z wyprzedzeniem, a w zazie go nie ma.
No chyba, ze ja mam 2 silniki z błędnie osadzonymi kołami pasowymi. Obrazek
Na zdjęciu nabita cecha pokazująza wyprzedzenia zapłonu o 1,5mm przed GMP tłoka.Silnik przestałsię dławić na gazniku jednogardzielowym i wkręca się na obroty, już nie mówię o stabilnych wolnych obrotach.... miodzio.
A na wiosne zakłądam elektroniczny zapłon.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

O widzisz,super.
Tylko najpierw muszę dojść do ładu z gaźnikami.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
zwierzak6
Zapomaniak
Posty: 90
Rejestracja: piątek, 5 wrz 2008, 21:46
Lokalizacja: Otwock

Post autor: zwierzak6 »

i co Fido? jaki zostaje gaźnik?ikov czy ten drugi? powiedz mi ile pali na IKOVIE?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Jeszcze nie wiem który zostawić.Jak doprowadzę do porządku dwu-gardziela to zobacze.
A ile pali ?
Nie wiem,w trasę nie jeździłem nim.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
zwierzak6
Zapomaniak
Posty: 90
Rejestracja: piątek, 5 wrz 2008, 21:46
Lokalizacja: Otwock

Post autor: zwierzak6 »

jak zostawisz sobie dwu-gardziela to ja poproszę ikova :D
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Był pomysł dewastacji całego motocykla i budowy od nowa ale przepadł.
Jak wiecie robi się już przekładnia pod dyfer VN.
Robi się i robi i zrobić nie może.

Miałem całość przenieść do nowej ramy ale to spory koszt i sporo problemów.

Na dzień dzisiejszy to pomysł padł na wycięcie tylnego dnieprowskiego zawieszenia i wstawienie z VN.
Będzie szybciej i o wiele taniej.
Blokuje mnie jeszcze ta przekładnia bo bez niej nie ruszę z robotą.
Tak to jest jak się zleca komuś i czeka w nieskończoność.

Jeśli chodzi o tą przekładnię to koła już mam, skrzynkę też.
Czekam na wałki.
Jak będą gotowe to znów oczekiwanie na wycięcie otworów i dorobienie pokryw z łożyskowaniem.
Chyba z cięciem ram i spasowaniem wszystkiego nie wyrobię się do końca lutego.
A taką cichą nadzieję miałem. :cry:
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Fido »

Ja dzisiaj z racji porządków w garażu wyciągnąłem swojego,umyłem z kurzu i ciachnąłem kilka fot :nod .
Załączniki
DSCF1281.JPG
DSCF1281.JPG (456.65 KiB) Przejrzano 16090 razy
DSCF1277.JPG
DSCF1277.JPG (301.55 KiB) Przejrzano 16090 razy
DSCF1271.JPG
DSCF1271.JPG (434.24 KiB) Przejrzano 16090 razy
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Błażej »

Z czego masz przednie koło? 19'? Nie jest to przypadkiem od motocykla żużlowego? Bo mam chyba identyczną piastę w swoim.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Fido »

Z tego co wiem to od żużlowej Jawy.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Błażej »

No! Dokładnie :D 40 szprych? Bo były też jakieś z 36. Ja mam na tym całkiem niezłą obręcz akronta do tego. Chyba nawet aluminiową. a to w ogóle jest chyba tylne koło.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Fido »

Dokładnie 40 sztuk. :nod
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
wojteq1971
Zainteresowany
Posty: 69
Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: wojteq1971 »

Tak nieco z innej beczki: swego czasu, dawno temu, forumowicz Oldtimer podrzucił na forum historię opisująca część życiorysu obu "Fidowych" motocykli. Wczoraj byłem na spotkaniu u znajomych, z którymi objechałem kilka zlotów. Jakie było moje zdziwienie gdy oglądając album ze zdjęciami, z których najwcześniejsze datowane było na 1996 rok, zobaczyłem Rajtara. Jeśli mnie pamięć nie myli, to "złowiłem" go na zlocie w Myślcu (1996) lub w Lesku (coś około 2000) (spróbuję to ustalić szczegółowo). Fotki obecnie występują tylko w formie papierowej, ale mam otrzymać ich skany w przyszłym tygodniu. Jak tylko do mnie dotrą, to wrzucę je na forum. Kiedyś dawno temu była to jedna z pierwszych zapowych inspiracji, zawieszonych :oops: na blisko, może nawet, 16 lat....
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: Fido »

Super. :yahoo
Czekam na foty.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
wojteq1971
Zainteresowany
Posty: 69
Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: wojteq1971 »

... słowo się rzekło kobyłka u płota...
Załączniki
motor0003.JPG
motor.JPG
motor0004.JPG
motor0001.JPG
wojteq1971
Zainteresowany
Posty: 69
Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49

Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)

Post autor: wojteq1971 »

:D... i raczej skłaniałbym się do datowania tych zdjęć na 1996 i Zlot w Myślcu... 8)
ODPOWIEDZ