Rajtar (czyli Zap vol.2)

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Będzie,będzie,
Niech się dotrze trochę bo nie chce go zmęczyć na wolnych obrotach. :wink:
Na dniach wkleje fotkę ale teoretycznie nic się nie zmieniło od kwietnia.
Teraz mam troszkę czasu więc działam. 8)
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Pierwsza jazda już się odbyła. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=ra_5xZQO66M
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
wojtas
Wydumkowicz
Posty: 90
Rejestracja: wtorek, 12 maja 2009, 20:59

Post autor: wojtas »

Gratuluję dzieła! Z czego zapodałeś zbiornik paliwa?
Awatar użytkownika
Zapor1200
Zapomaniak
Posty: 214
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2009, 10:05

Post autor: Zapor1200 »

Jest super,szkoda,że tek późno i nie będzie czasu polatać :(
....nie ma nic piękniejszego od motóra oprócz innego motóra!!!!!!!
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Roboty jeszcze sporo.
Chyba będę musiał wymienić łożyska główki ramy bo ciężko się skręca.
Są tam jeszcze uralowskie.
Zbiornik jest z Hondy Shadow 125.
Trochę mały a już niżej nie da się go ulokować.
Szkoda bo myślałem że zakryje gaźnik.

Obrazek Obrazek
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

a co się stało z tym płomienistym zbiornikiem?
Motorek pracuje zacnie ;]
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Płomienisty leży w garażu.
W środku straszny zardzewiak i w dodatku dzielony.
Nie podobał mi się i kombinuje z tym od Hondy.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
marcinsud
Zapomaniak
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 16 lut 2009, 22:40

Post autor: marcinsud »

W sumie ten zbiornik od hondy taki zły nie jest. Od czego jest ten łańcuch widoczny na zdjęciu 2 między cylindrami?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Ooo, :shock: a ja go szukałem 2 dni.
Spadł mi z szyji jak się nachyliłem.

Żartuje. :wink:
To od kluczyka w stacyjce która na razie do ramy taśmą złapana.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

Fido, ja tam patrzę i na foty i na filma i powiem ci, że zbiornik leży tak jak ma leżeć, jak go obniżysz to straci linie chyba. Ale ładna maszynka, taka świeża jeszcze ;)
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

No już niżej się nie da go umieścić.
Robie mu teraz spód.
Obrazek
Muszę jeszcze przenieść korek paliwa,potem szpachlowanie i malowanie.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marek »

Łooo Panie, to takie spawania jak w moim. fajny baczek, gdybym wiedział że takie są to bym się nie bawił ze swoim
ZAPOR - służba w mundurze
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

jakiej grubosci blachy uzyłes na flansze?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Zmierzę i wieczorkiem napiszę.

Dodane po 7 godzinach 47 minutach:

Grubość flanszy to 40mm
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

ale to chyba calosc tyle ma..blacha wygląda na sporo cieńsza...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Nie nie,sama flansza ma 40mm
Jej całość zobaczysz tu w pierwszym poście
http://www.zapek.bb4u.pl/temat-vt29.htm ... sc&start=0

Wysokości kołnierza nie mierzyłem ale to nie jest takie istotne.
Ustala tylko osiowość skrzyni względem zamachu.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Pykanie na wolnych obrotach cz.2.
Wiem że te obroty są chore ale nie mogę nacieszyć uszu tą muzyką.
Szkoda że w stereo się nie da.
Jeszcze na orginalnym zapłonie ale w planach jest STS-14.
No i wydechy do zmiany ale to na koniec. :wink:
Posłuchajcie :arrow: Tutaj
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

fakt. wolne te obroty, ale balsam na uszy, w samochodzie(zaz) nigdy tak wolnych nie słyszałem. Nie ma problemów z wibracjami przy tak wolnych? masz silnik na sztywno?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Silnik nie jest na sztywno,jest na super sztywno,prawie przyspawany do ramy.
Zamocowany na 4 śrubach beż żadnych gum.
Wibracje ?
Są tak znikome że sam jestem w szoku.
Wałek wyrównoważający robi swoje.

Fakt,na gaźniku Ikow można zejść bardzo nisko,gorzej z gwałtownym dodaniem gazu,dusi się i trzeba delikatnie podpompować gazem.
Poszukam sprawniejszego gaźnika bo ten mógł być modzony i dysze może mieć nie takie jak trzeba.

Jutro może już uda mi się dokończyć zbiornik paliwa.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Post autor: zaz1200 »

ja tez poprawiam zbiornik :) obciąłem konsolę :) powodzenia
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Spód już pospawany.
Obrazek Obrazek

Przeniosłem także wlew.
Teraz jest na szczycie i po prawej stronie.
Wszystko sprawdzone ciśnieniowo.
Zostało wyrównać szpachlą i zapodkładować.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Dyskusję na temat modułu przeniosłem do działu elektrycznego.

Cieplej się zrobiło więc trochę popracowałem przy sprzęcie.
Miałem wyciek spod jednej głowicy i nie wiedziałem co jest.:scratch:
Po jej ściągnięciu okazało się że wysokość cylindrów nie była jednakowa a różnica wynosiła ok 0,35mm.
Pod niższy cylinder dorobiłem grubszą uszczelkę niż orginalna.
Zastosowałem także uszczelki między cylindrem a głowicą z puszki po piwie.

Obrazek Obrazek

Po zmontowaniu wszystkiego sprawdziłem kompresję.
Teraz wszystkie mają po 8,1 bara :D i nic nie cieknie.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Z modułem zapłonu mi nie wypaliło.
Na konwencjonalnym nadal wypada mi iskra na czwartym garnku.
Szukam przyczyny i już zbaraniałem.
2 i 3 pracuje ok a 1 i 4 (ten ostatni najgorzej) z małymi przerwami.
O co cho ???
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
LIKUKU
Zapomaniak
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 13 wrz 2009, 20:19

Post autor: LIKUKU »

A przerwe sprawdzałes na przerywaczu moze krzywke masz wyrobioną i daje inna przerwe :(
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Przerwa ok.
Trzeba poszukać nowej kopułki. :cry:
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
ODPOWIEDZ