Rat Zap

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Oficjalnie rozpoczeła się promocja ZAP-ów na Mazowszu.
Moj dzik zaliczył pierwszą swoją imprezę, wywołał spore zamieszanie, ciekawskich było bez liku :szud1 .
Poniżej pierwsze profesjonalne zdjęcie. spox
Załączniki
FB_IMG_1537690322467.jpg
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rat Zap

Post autor: Fido »

spox
I tak trzymaj.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
greg
Zapomaniak
Posty: 171
Rejestracja: środa, 10 lut 2016, 14:27

Re: Rat Zap

Post autor: greg »

Gdzie na Mazowszu tera będziesz? Zobaczyłbym
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Na razie nigdzie, nie mam na oku żadnej imprezy no i zima sie zrobiła :szud1
Greg, jeżeli będziesz w okolicy Płocka to zapraszam.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Rat Zap

Post autor: Błażej »

Ładny ci on... Tak powinien na stopkę stawać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kR-ZMsNo7_w[/youtube]

:szud1
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

https://youtu.be/kNk1TlpJK_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Takie coś zaświtało mi kilka miesięcy temu jak obejrzałem filmik powyżej, więc następny pewnie będzie pompowany :szud1
Może ma ktoś zbędny silnik :szud1
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Rat Zap

Post autor: Błażej »

Spawane lagi przedniego zawieszenia??? :shock:
Jeśli już iść tą drogą, to z przodu też pompowany amor. Maszyna ciekawa. Pełno oryginalnych rozwiązań - pompka hamulcowa w poprzek, "obrzezany" alternator... No i przekładnia odsuwająca wał - któren tutaj tyle walczył w konstrukcją takiej? Da się prosto? Da się :szud2 :lol
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Witam po zimie :)
Nic się nie działo, więc się nie odzywałem, ale nie znaczy że Tu nie zaglądałem ;)
Panowie temat następujący.
Przyszło cieplej, więc i wyciągnąłem Iwana, założyłem elektryczną pompkę paliwa i jazda.
Odpalił po zimie z pewnymi oporami ale dał radę ;)
Mała przejażdżka, wróciłem do domu, pochodził chwilę na wolnych, zgasł i to już był jego koniec :)
Po cudowaniu okazało się że skończyły się cylindry z tłokami, poniżej foto co było w cylindrach po zdjęciu głowicy :)
Pomyślałem o nowym zestawie - cylindry plus tłoki, pogadałem z Zazikiem z Wa-wy i odradził mi ten pomysł, gdyż współczesne wykonanie Ukraińskie jest marne, mówi że rozejrzy się za samymi tłokami, a jak mogę to mam ratować stare cylindry.
Zawiozłem głowice na szlifiernie i mówię o ukraińskich tłokach a szpece pokręcili nosem i powiedzieli że na ukraińskich tłokach to nie bardzo bo każdy będzie miał inny wymiar.
W poniedziałek mam gadać z właścicielem szlifierni bo podobno robił Zaporożece na tłokach płaskich z fiata 1500 ale nie byli pewni, bo to dawno już było.
W poniedziałek będę wszystko chyba wiedział, jednak chciałbym Was panowie zapytać - Jeżeli Ktoś z Was robił szlif to na jakich tłokach.
Inspekcja dołu wyszła pozytywnie, nie ma luzu na wale, więc chyba będzie żył
Załączniki
IMG_20190418_143621-832x624.jpg
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Rat Zap

Post autor: Fido »

Ja remont robiłem na zestawie ze wschodu.
Nie wiem czy to był jeszcze orginał czy już podróby.
Jak na razie 23 tyś km zrobiłem i nic się nie dzieje.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Rat Zap

Post autor: mirko »

Tłoki z 126p, na takich jeździł Jabol.
Trzeba o ile dobrze pamiętam zrobić na cylindrach drugi szlif, splanować tłoki o 2mm,
dorobić tuleje do korbowodów pod sworznie z malucha.
Z tym,że otwory pod sworznie w ori tłokach są leciutko przesunięte względem osi tłoka, a w maluchu nie.
Gdzieś to jest na forum, ale nie mam czasu szukać.
Pasują też tłoki z łady, tutaj nie wiem dokładnie co i jak, ale na pewno w tłokach trzeba rowki pod zabezpieczenia sworzni .
Być może na ten temat też coś na forum znajdziesz, a jeśli nie, to zapytaj Pana Artura http://zazik.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro.
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Rat Zap

Post autor: 3A3 »

Cześć! jeżeli chodzi o tłoki 126 to ja mam takowe.Faktycznie,trzeba stoczyć denka o 2 mm,nominał,bo i tak mają średnice o 1mm większą,tulejkę pod sworzeń musisz dorobić zdaje się na fi 20 sworznia,przesunięcie osi sworznia niestety jest no i wszystkie cztery tłoki trzeba zważyć,bo są duże rozbieżności wagi.Poza tym to działa i nie mam z tym problemu.Pozdrawiam!
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Wszystko wiem.
Cylindry już się robią na płaskich tłokach od Fiata 125p 1500 cm.
Właściciel szlifierni mega pozytywny facet, mówi że niejednego Zapa na tych tłokach zrobił i chodziły dobrze.
Średnica tego tłoka jest 77 mm, więc trochę do zebrania ale mówi że to nie wpływa bo jest z czego zbierać, niektórzy chcieli nawet aby szlifować na 77,4 czyli drugi szlif fiata aby miał lepszego kopa.
Tłoki pasują bez żadnych przeróbek i co najważniejsze ma taki kompletny zestaw jeszcze że starych czasów :)
Pracownicy mówią że jest z tego typu ludzi że i c nie wyrzuci a wszystko przyda się ;)
Podobno nawet ma jeszcze trzy kompletne podłogi nowe do Warszawy.
Są jednak już to wiekowi ludzie, więc jakby ktoś miał podobny problem zapraszam póki chce się im jeszcze robić :)
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rat Zap

Post autor: Roy »

Podrzuć Pan fotki tych tłoków. One faktycznie tak pasują 1:1, jeśli chodzi o ich wysokość i fi sworznia? Polecałbym Ci je poważyć i poodchudzać względem oryginalnych, bo pod masy układu korbowego jest parowana przeciwwaga na wałku wyrównoważającym.
A biker`s work is never done...
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Rat Zap

Post autor: 3A3 »

Też mam wątpliwości co do tych tłoków.Montowałem coś takiego kiedyś do Junaka tylko że wypukłe i pewnie jak większość ludzi co miała taki motocykl bo nic innego wtedy nie było.Problem był w tym że te tłoki puchły i się przycierały.Być może jest to spowodowane tym,że jest to tłok do silnika chłodzonego wodą a nie powietrzem.Danie większego luzu montażowego tłoka chyba nie rozwiąże sprawy.Ja bym wybrał pf 126 i tak zrobiłem no i ta waga,sądze, że są o wiele cięższe niż ori i pf 126 ale jak to powiadają,jak nie spróbujesz to się nie przekonasz.Nie chciałbym się tutaj wymądrzać,ale wiedz że te tłoki były montowane do kredensa w wersji odprężonej czyłi na paliwo o oktanie wtedy 78 co czyni je teraz bezużytecznymi i bez obrazy dla tych fachowców co robią ci ten remont,byc może mają dobre intencje i szacun że się podjęli,ale że by było tak że chcą wykorzystać okazje do zarobienia.W swoim życiu przekonałem sie że jest grupa ludzi co za kase zrobia wszystko.Mam nadzieje że na takich nie trafiłeś,nie zrozum mnie źle,dziele się tylko swoimi wątpliwościami.Pozdro!
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Panowie pozwolę sobie przypomnieć Wam Wasza Własną dyskusję na ten temat:
http://zapek.odt.pl/viewtopic.php?f=5&t=316&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń 22mm jak w Zapie, zabezpieczenia również.
To ja poszedłem w prośbę do tej szlifierni, roboty maja pełno, wiec nie robi im różnicy czy zarobią te 200 na szlifie czy nie, poza tym facet robi szlify od 1970 więc niejedno widział i niejedno przerobił.
ZA3 - piszesz o przycierających się tłokach - po prostu gość co Tobie to robił nie miał doświadczenia bo dał za mały luz - może był to pierwszy jego wiatrowy silnik a prędzej robił same wodniaki i za mały luz dał - któż to wie.
I sprawa płaskich tłoków 125p.
Tak są do odprężonych silników, jednak odprężony silnik jest przez to że jest płaski tłok we 125p a przy normalnym wypukły - mamy mniejsze sprężanie i inne wyprzedzenie zapłonu można było jeździć na 78 oktan a nie jak uważasz że tłok jest w materiale tłoka.
Jeżeli do odprężonego silnika wlejesz 95 też będziesz jeździł tylko że słaby jest.
3A3
Zapomaniak
Posty: 28
Rejestracja: niedziela, 20 gru 2015, 18:46

Re: Rat Zap

Post autor: 3A3 »

Może faktycznie spróbuj z tymi tłokami,jak fachowcy zapewniają,że będzie git.Wydaje mi się że bedziesz prekursorem,bo tak jak tu czytałem to chyba nikt takich nie ma a moze się spiszą i będzie to coś dobrego w niezłej cenie.Kibicuje i czekam na relacje!
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Dzisiaj odebrałem ze szlifu, czekam jeszcze na głowice.
Tłoki na zdjęciach poniżej, są o niebo lepsze od wschodnich wg. fachwoców, mają wkładki termiczne przeciw puchnięciu.
Wysokość tłoków taka sama jak oryginalnych, sworzeń 22mm, zabezpieczenia są.
Załączniki
PhotoPictureResizer_190508_181303840_crop_2083x2013-1041x1006.jpg
PhotoPictureResizer_190508_181327417_crop_1948x2309-974x1155.jpg
PhotoPictureResizer_190508_181140648_crop_2013x2144-1006x1071.jpg
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rat Zap

Post autor: Roy »

Wyglądają spoko :) oby pasowały :) Ja mam komplet tłoków z Łady żyguli, też podchodzą do Zapa i mają płaszcz pokryty teflonem? grafitem? Chyba po to żeby nie przycierały się ;D

Zalo pisze:Tak są do odprężonych silników, jednak odprężony silnik jest przez to że jest płaski tłok we 125p a przy normalnym wypukły - mamy mniejsze sprężanie i inne wyprzedzenie zapłonu można było jeździć na 78 oktan a nie jak uważasz że tłok jest w materiale tłoka.
Jeżeli do odprężonego silnika wlejesz 95 też będziesz jeździł tylko że słaby jest.
Mógłbyś zedytować to zdanie, bo mało z tego kumam :D

Odprężenie pewnie spowodowane było źle zaprojektowaną komorą spalania i występowaniem stuku przy niskooktanówce ;D
A biker`s work is never done...
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Rat Zap

Post autor: Zalo »

Nie mogę edytować, chodzi mi o to że benzyna 78 była bardziej podatna na samozapłon ( z definicji liczby oktanowej) i przez to silnik musiał mieć niższy STOPIEŃ SPRĘŻANIA, żeby jeździć na takiej benzynie.
Uzyskali to przez zastosowanie płaskich tłoków (w silnikach na benzynę 95 masz wypukłe tłoki), nie przez przekonstruowanie silnika.
Nie ma różnicy w materiale tłoka, czy to normalny czy odprężony silnik.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rat Zap

Post autor: Roy »

Dokładnie, chodziło mi o tę część zdania o materiale. Nie sposób się nie zgodzić. Oby siadło, to wtedy będziemy mieli kolejnąalternatywę dla ruskiego szitu :D Pomierz kompresję po zmontowaniu :) Pasowanie dajesz jakie? 0,07?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rat Zap

Post autor: Roy »

A co Ty się tak na zaza obraziłeś że się wyprzedajesz ze wszystkiego?
A biker`s work is never done...
ODPOWIEDZ