Zap w budowie

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Jestem na poczatku drogi z moim zapleyem wiec po krotce:
Rama drag star w trakcie robienia sztywnego zawiasu, polaczona z ruskim wachaczykowatym przodem;
Kola 16 harleyowe zaplecione z ruskimi falbanami i beda hamulce bebnowe :szud1
Reszte widac co jest zrobione a jak ma wygladac to wiem tylko ja :szud1 czyli bedzie nisko szeroko i dlugo bo jak na solowke w tym stanie ma juz 2,4 metra.
Wszystko robione we wlasnym zakresie oczywiscie przy pomocy zaprzjaznionych warsztatow :szud1
Na ostatnim zdjeciu to ja we wlasnej osobie :lol
Załączniki
zap5.jpg
zap4.jpg
zap3.jpg
zap2.jpg
zap1.jpg
Awatar użytkownika
zapek-1974
Zapomaniak
Posty: 434
Rejestracja: czwartek, 4 wrz 2008, 19:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: Zap w budowie

Post autor: zapek-1974 »

No to wytrwałości koledze życzę.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap w budowie

Post autor: Fido »

Ciekawie wygląda.
Efekt końcowy na pewno będzie jeszcze lepszy. spox
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap w budowie

Post autor: Błażej »

Ładnie się zapowiada! Tylko czemu rezygnujesz z miękkiego tyłu? Nasze drogi jeszcze nie zachęcają do poruszania się takimi pojazdami. Swoją drogą, jak tak ładnie doważyłeś ciężkim zawieszeniem przód, to z tyłu trzeba było suwaki od mki wstawić :D
Silnik na sztywno do ramy, czy przez jakieś silentbloki? Zbiornik paliwa będzie zbiornikiem, czy atrapą dla gaźnika i filtra, a paliwo powędruje gdzieś nad skrzynie? Jakieś przeróbki w samym silniku?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Szczerze sztywniaki zawsze mi sie podobaly i chce tego sprobowac, jednak mysle ze noe bedzie zle bo cztery litery beda amortyzowane w siedzeniu jak na zdjeciu wzorowanym na przedwojennych motocyklach np. Nasz sokol czyli sprezyny po bokach ramy.
Sam silnik bedzie siedzial na 10mm twardej gumie.
Zbiornik paliwa planuje na wlasciwym miejscu jednak planuje zaadaptowac jakis smukly i w miare duzy od np. Vzr1800 lub cos podobnego i wyciac w nim otwor pod gaznik i od nowa obspawac tak aby filtr z gaznikem byl na zewnatrz wyeksponowany, jednak ceny tych zbiornikow powalaja i czekam az pokaze sie cos uszkodzonego w sensownej kasie :szud1
Przerobek w silniku na razie nie planuje ale zobacze co wyjdzie w praniu, a swoja droga mam do wyboru silnik od luaza na aluminiowych cylindrach i od zaporozca na zeliwnych wiec ktory bedzie sie mniej przegrzewal?
Ten od luaza pieknie pracuje na gazniku od dacii 1300 irma brasow, wiec chyba na nim na poczatek sprobuje :szud1
Co do blotnikow nie mam na razie koncepcji ale chyba pojde w strone bobbrow i zrobie cos takiego krotkiego jak na zdjeciu na tyl a przod bedzie bez niczego.
Załączniki
zap6.jpg
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap w budowie

Post autor: Fido »

Aż się prosi miękki wahacz z tyłu.
Już nie dużo brakuje.
Amory pod skrzynię jak w HD i nie będzie widać.
Jeśli zrobisz sztywniaka to zapewne po kilku jazdach pożałujesz.
Dalekie trasy odpadną od razu.

Jeśli masz zwykła czwórkę w skrzyni i normalne przełożenie na dyfrze to niestety Zap będzie trochę za wolny.
Jeśli byś dorabiał gdzieś porządną szybką czwórkę to pamiętaj o mnie,z chęcią się dorzucę do jednego kompletu (może dwóch).
Zawsze to w większej ilości ktoś się podejmie pracy.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap w budowie

Post autor: Roy »

Hej, fajnie się zapoawiada :) Nie słuchaj rad, rób to na co masz ochotę :)

Mam pytanie co do felg H-D: Czy felgi mają wywiercone otwory pod nyple pod takim kątem, że udało się poprawnie zapleść koła na ruskich bębnach? Tj. czy główka nypla dotyka całym swym obwodem do "czachy" wytłoczenia w feldze? Wrzuć fotki jak masz, bo interesuje mnie ten temat :)

Wytrwałości w budowie!
A biker`s work is never done...
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Dzieki wlasnie robie to co mi sie podoba :) a co do felg to robi mi te kola koles ktory jest wirtuozem w przeroznych przerobkach motocykli oczywiscie jak nie pije :szud1 i rozwiercal otwory w felgach pod nyple i siedza poprawnie, tyl mam juz zrobiony i teraz czekam az skonczy chlanie i sie weznie za robote to zrobi mi kolo na przod wiec wtedy zrobie zdjecia od srodka i wrzuce bo nie chce mi sie juz tylnego rozbierac.
Szprychy 5mm, nyple stalowe - mowi ze takie najpewniejsze i zamawialem je proste i sam je doginal aby nie bylo luzu. Poza tym tylnia piaste poszerzalem o 40mm aby mi sie to nie rozpadlo bo piasta jest wypchnieta w strone dyfra aby walek mi minal opone, a przod piasta jest oryginal.
Tymczasowo jest na przodzie jak na zdjeciach kolo przerobione 16 z junaka i ciekawe bo junakowa piasta na 36 szprych i jestem ciekaw czy ktos przerabial piaste pod felge od mz bo taka chyba jest czy jest to jakis oryginal bo pierwszy raz sie spotkalem z piasta od junaka na 36 szprych.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap w budowie

Post autor: Roy »

Dzięki za odp. Taka sytuacja. Gdzie zamawiałeś te szprychy? Jakby co to mam poszerzoną falbanę od emki, i ze 3 koła 15 cali również poszerzane (w sensie piasty hand made, toczone, szersze od ruskiego bębna z dospawanymi zabierakami i wyjściami pod tarcze z drugiej strony). To tak jakby twój trunkowy fachman przypadkiem postanowił nie przestawać :D

Jak odbierzesz to czekam na fotki bo musze zrobić felgę od zera na tył bo nie dobiorę nic z aftermarketu, wszystko albo szersze albo źle zrobione a ja potrzebuje do sztywniaka koło gites i na ruskiej piaście. W tygodniu ruszę z wytłaczaniem dołków pod nyple :D
A biker`s work is never done...
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap w budowie

Post autor: Błażej »

Junak nigdy nie miał 36 szprych w kołach. Zawsze było 40. I jeśli dobrze widzę, to piasta jest gęsto żebrowana, czyli pewnie jakaś jawa lub mz. Chyba, że komuś się chciało zaspawać i nawiercić od nowa junakową.
Koła junakowe, to też zawsze było 19 cali. 16 cali miała mz z tyłu. I na 36 szprych właśnie.
Ostatnio zmieniony piątek, 6 paź 2017, 22:55 przez Błażej, łącznie zmieniany 1 raz.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap w budowie

Post autor: Roy »

Nie, nie, jest to Junak. Jest jakiś motyw z tymi bębnami że da się je przeszprychować na 36 szprych. Podobno w oryginale jest to dobrze robić bo zyskuje się na komforcie jazdy. Kiedyś była o tym wzmianka w Automobiliście ale nie zagłębiałem się w szczegóły. Jawy miały dużo mniejsze bębny chyba że masz koło z jakieś Jawy 500 OHV :D podrzuć fotkę tego koła z ciekawości.
A biker`s work is never done...
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Ok bede mial na uwadze, poza tym spojrz jak sa zaplecione szprychy-pod takim katem aby dobrze siedzialy, a zamawialem u bartnika w czestochowie, wiem moze zaraz ktos marudzic ze maja marna jakosc itd. Ale ja jestem zadowolony, bardzo sie poprawili jakosciowo w stosunku do tego co bylo kiedys i za sztuke na chwile obecna 4zl z nyplem i dlugosc i zagiecie jakie sie komu pasuje
Beben jest od junaka bo kolo chodzilo na tyle w junaczku i pasuje do niego szczekotrzymacz oryginal ze szczekami i dekielek z drugiej strony tylko ta strona gdzie jest dekielek jest troche podtoczona poza tym mocowanie szprych na bebnie wyglada na oryginal. Pozniej wrzuce zdjecia tego kola.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap w budowie

Post autor: Błażej »

Zrób zdjęcia tego, jak teraz szprychy są tam zamocowane. Bo oryginalnie było ich 40. Piszesz, że masz 36. Osobiście raz widziałem zaspawany bęben i nawiercony pod nowe szprychy, ale tam ktoś wybitnie zwiększał ich ilość. W drugą stronę robota wydaje mi się trochę bez sensu.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Zdjecia piasty ponizej
Załączniki
20171007_200312-585x1040.jpg
20171007_200238-585x1040.jpg
20171007_200208-585x1040.jpg
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap w budowie

Post autor: Błażej »

Tak, jak myślałem. Ktoś zaspawał oryginalne podłużne podwójne otwory i ponawiercał nowe. Przyznam, że pierwszy raz widzę, by ktoś zmniejszał ilość szprych w kole. Chyba, że bardzo chciał jeździć, a dostępne były tylko obręcze na 36 szprych.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Ponizej zdjecia nypli jak siedza w harleyowej feldze zaplecionej na ruska falbane i calego kola.
Załączniki
20171213_115719-936x1664.jpg
20171213_115800-1040x585.jpg
20171213_115719-936x1664.jpg
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Mialem troche czasu i udalo mi sie postawic wariata na kola tak ze troche posunalem sie do przodu :yahoo
Załączniki
20171217_124540-1040x585.jpg
20171217_124517-468x832.jpg
20171217_124711-468x832.jpg
20171217_124727-832x468.jpg
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap w budowie

Post autor: Błażej »

Wszystko wygląda rewelacyjnie. Do tylnej części ramy. Skąd pomysł na takie odsunięcie koła? Wynikło z tego całkowite zaburzenie linii ramy i wyszedł jakiś pokrak. Mając fajnie złożony, KRÓTKI zespół napędowy, dorobiłeś tył jamnika, jakby tam miała być trzyosobowa kanapa. No i dyfer wygląda na ustawiony pod kątem względem osi wału. Po co ta odchyłka?
Osobiście uważam, że tył został zepsuty, bo jest nieproporcjonalnie długi.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

A bedzie to solowka :biggrin wiec kolo ma byc za plecami a nie pod czterema literami. Odchylenie dyfra jest po to aby walek szedl w linii prostej a nie pod katem do ramy, poza tym chcialem taki tyl i zalamana rama podoba mi sie a jezeli kombinowalbym z krotkim tylem to walek nie minalby kola i musialbym zalozyc moze w maksie 130 opone a nie chcialem zakladac przekladni katowej bo im mniej czesci w napedzie tym lepiej a tak walek jest polaczony ze skrzynia przez przegub rownobiezny i jest git.
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Poza tym dlugosc walka standartowa jak w ruskach odsunieta jedynie o 25mm czyli o szerokosc przegubu. W miejscu zalamania jest 470mm od podloza wiec jest nisko tak jak mialo byc i pod rame ledwo miesci mi sie kolektor ssacy wiec gaznik bedzie wystawal ponad zbiornik. Mialo byc nisko i zwarto i jest, dolna krawedz zbiornika lezy praktycznie na pokrywach zaworowych wiec zadnych pustych przestrzeni miedzy zbiornikiem a silnikiem nie bedzie bo mi sie to nie podoba. Zap jest 130mm nad ziemia i tak chcialem moze to i troche nisko ale zawsze mi sie podobaly takie niskie maszyny a ze do zawrotki bedzie potrzebowal boiska pilkarskiego no i co z tego robie sobie maszyne jaka mi sie podobala od dziecka a ze moze niepraktyczna i nieporeczna no coz do uzytku codziennego i wypraw sluza inne motocykle.
To jest zabawka duzego chlopca o jakiej zawsze marzyl :szud1
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap w budowie

Post autor: Roy »

Panie, od czego dokładnie ta felga? :) Jaki model H-D? 16 cali? :) Wygląda ekstra, musze dokładnie taki koło popełnić. Zostało to zrobione bez jakichkolwiek przeróbek felgi?
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2909
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap w budowie

Post autor: Fido »

Fajny grubasek,podoba mi się.
Ty wydłużasz a ja chcę skracać swojego.
Każdy ma swoją wizję.
Goły trzyma fajną linię, gorzej będzie dopasować resztę klamotów.
Trzymam kciuki.
Oby nie był to Jamnik jak mój.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Zalo
Zapomaniak
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 14:23

Re: Zap w budowie

Post autor: Zalo »

Dzieki Fido, a felga to standard harley 16 cali z przodu i 3 cale szeroka a z tylu tez 16 ale 3,5 cala szerokosci obie stalowe i nie wiem od jakich modeli, kupowalem same rafki ale to zadne wymysly seria z fabryki pewnie od jakiegos softaila lub cos takiego. Same otwory sa w feldze rozwiercane jednostronnie od strony szprychy pod katem takim aby szprycha szla prosto w piaste bez zaginania, tzn ze nie jest cale wytloczenie od spodu zebrane tylko tam gdzie trzeba.
Załączniki
20171213_115741-585x1040.jpg
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Zap w budowie

Post autor: lysy6961 »

Fido nie skracaj swojego zapa. Gadałem z chłopakami którzy widzieli Cię na zlocie w Krasnymstawie i mówili że jest idealnie dopasowany to twojego wzrostu i wcale nie jest za długi. a Ty Zalo buduj dalej tak jak sobie wymyśliłeś;) również trzymam kciuki;)
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap w budowie

Post autor: Roy »

Zalo pisze:Dzieki Fido, a felga to standard harley 16 cali z przodu i 3 cale szeroka a z tylu tez 16 ale 3,5 cala szerokosci obie stalowe i nie wiem od jakich modeli, kupowalem same rafki ale to zadne wymysly seria z fabryki pewnie od jakiegos softaila lub cos takiego. Same otwory sa w feldze rozwiercane jednostronnie od strony szprychy pod katem takim aby szprycha szla prosto w piaste bez zaginania, tzn ze nie jest cale wytloczenie od spodu zebrane tylko tam gdzie trzeba.

Czyli, jeśli dobrze rozumiem: otwory są pod kątem innym i chcąc zapleść to na falbanie to szprychy odstają w bok tak, że mijają się z piastą i trzeba skorygować otwory tak, żeby dało się poprowadzić szprychę z bębna do otworu w feldze bez naprężania jej? Nypel od H-D jest mniejszy od ruskiego i po rozwierceniu nypel ruski siedzi ciasno w otworze? Czy otwory są jajowate?:D
A biker`s work is never done...
ODPOWIEDZ