Rajtar (czyli Zap vol.2)
Parę dni temu znów się wziąłem za Rajtara.
Kupiłem olej do stihla i odpaliłem go ze 3 razy z ta mieszanką.
Obawiam się że moje kłopoty to puchnięcie nowych tłoków.
Próbuję go dotrzeć jeszcze z olejem.
Zagrzał się po raz któryś i nie zgasł.
Może pomoże.
A jak da Bóg to zmniejszę jeszcze kąt główki ramy,wstawię przekładnie na łańcuch i wyżeźbie wachacz (ew.kupię coś gotowego).
Funduszy mało i dlatego tak to się ciągnie.
Aż mi szkoda tego zapa że biedaczyna stoi i piszczy z tęsknoty.
Kupiłem olej do stihla i odpaliłem go ze 3 razy z ta mieszanką.
Obawiam się że moje kłopoty to puchnięcie nowych tłoków.
Próbuję go dotrzeć jeszcze z olejem.
Zagrzał się po raz któryś i nie zgasł.
Może pomoże.
A jak da Bóg to zmniejszę jeszcze kąt główki ramy,wstawię przekładnie na łańcuch i wyżeźbie wachacz (ew.kupię coś gotowego).
Funduszy mało i dlatego tak to się ciągnie.
Aż mi szkoda tego zapa że biedaczyna stoi i piszczy z tęsknoty.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Mowisz ze zmienisz kat glowki na mniejszy...przypomnialem sobie jak kilka lat temu moj kolega ktory byl wlascicelem tego zapa narzekal na to ze motocykl wyglada jakby uderzyl w sciane i ze trzeba zmienic mu kat glowki zeby wygladal lepiej...i stalo sie :-)
Teraz Ty po kilku latach chcesz odwrocic ten proces ;-)
Poszukam zdjec ze slubu jednego z kolegow na ktorym jechalem Twoim zapem...mial wtedy stary kat glowki i odlewane kolo przednie z dwiema tarczami...ocenisz czy lepiej to wygladalo...
Teraz Ty po kilku latach chcesz odwrocic ten proces ;-)
Poszukam zdjec ze slubu jednego z kolegow na ktorym jechalem Twoim zapem...mial wtedy stary kat glowki i odlewane kolo przednie z dwiema tarczami...ocenisz czy lepiej to wygladalo...
Testowałem gaźniki.
Pierwszy to Ikov-23 ze Skody.
Ładnie pracuje na wolnych.
Drugi to dwugardzielowy DAAZ-2101-20 który niedawno nabyłem.
Już takich wolnych obrotów nie ma ale za to lepiej się wkręca na obroty.
Mus go jeszcze wyregulować,zmienić membranę pompki bo ze starości cieknie i dorobić filtr.
Sam nie wiem którego zostawić. :
Krótki film.
http://www.youtube.com/watch?v=Gji97gHmCCA
Pierwszy to Ikov-23 ze Skody.
Ładnie pracuje na wolnych.
Drugi to dwugardzielowy DAAZ-2101-20 który niedawno nabyłem.
Już takich wolnych obrotów nie ma ale za to lepiej się wkręca na obroty.
Mus go jeszcze wyregulować,zmienić membranę pompki bo ze starości cieknie i dorobić filtr.
Sam nie wiem którego zostawić. :
Krótki film.
http://www.youtube.com/watch?v=Gji97gHmCCA
Ostatnio zmieniony piątek, 11 lut 2011, 12:29 przez Fido, łącznie zmieniany 1 raz.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
fido, już pisałem gdzie może być problem w innych postach.
Orryginalne cechy na kole (niby wyprzedzenie zapłon) pokazują punkt zz. Ustaw zapłon jak ja ustawiłem, a zobaczysz, że to inny silnik.
Ja wiem, że cechy fabryka dała, ale jak kazdy mechanik wiesz, że zapłon w silniku musi być z wyprzedzeniem, a w zazie go nie ma.
No chyba, ze ja mam 2 silniki z błędnie osadzonymi kołami pasowymi.
Na zdjęciu nabita cecha pokazująza wyprzedzenia zapłonu o 1,5mm przed GMP tłoka.Silnik przestałsię dławić na gazniku jednogardzielowym i wkręca się na obroty, już nie mówię o stabilnych wolnych obrotach.... miodzio.
A na wiosne zakłądam elektroniczny zapłon.
Orryginalne cechy na kole (niby wyprzedzenie zapłon) pokazują punkt zz. Ustaw zapłon jak ja ustawiłem, a zobaczysz, że to inny silnik.
Ja wiem, że cechy fabryka dała, ale jak kazdy mechanik wiesz, że zapłon w silniku musi być z wyprzedzeniem, a w zazie go nie ma.
No chyba, ze ja mam 2 silniki z błędnie osadzonymi kołami pasowymi.
Na zdjęciu nabita cecha pokazująza wyprzedzenia zapłonu o 1,5mm przed GMP tłoka.Silnik przestałsię dławić na gazniku jednogardzielowym i wkręca się na obroty, już nie mówię o stabilnych wolnych obrotach.... miodzio.
A na wiosne zakłądam elektroniczny zapłon.
ZAPOR - służba w mundurze
Był pomysł dewastacji całego motocykla i budowy od nowa ale przepadł.
Jak wiecie robi się już przekładnia pod dyfer VN.
Robi się i robi i zrobić nie może.
Miałem całość przenieść do nowej ramy ale to spory koszt i sporo problemów.
Na dzień dzisiejszy to pomysł padł na wycięcie tylnego dnieprowskiego zawieszenia i wstawienie z VN.
Będzie szybciej i o wiele taniej.
Blokuje mnie jeszcze ta przekładnia bo bez niej nie ruszę z robotą.
Tak to jest jak się zleca komuś i czeka w nieskończoność.
Jeśli chodzi o tą przekładnię to koła już mam, skrzynkę też.
Czekam na wałki.
Jak będą gotowe to znów oczekiwanie na wycięcie otworów i dorobienie pokryw z łożyskowaniem.
Chyba z cięciem ram i spasowaniem wszystkiego nie wyrobię się do końca lutego.
A taką cichą nadzieję miałem.
Jak wiecie robi się już przekładnia pod dyfer VN.
Robi się i robi i zrobić nie może.
Miałem całość przenieść do nowej ramy ale to spory koszt i sporo problemów.
Na dzień dzisiejszy to pomysł padł na wycięcie tylnego dnieprowskiego zawieszenia i wstawienie z VN.
Będzie szybciej i o wiele taniej.
Blokuje mnie jeszcze ta przekładnia bo bez niej nie ruszę z robotą.
Tak to jest jak się zleca komuś i czeka w nieskończoność.
Jeśli chodzi o tą przekładnię to koła już mam, skrzynkę też.
Czekam na wałki.
Jak będą gotowe to znów oczekiwanie na wycięcie otworów i dorobienie pokryw z łożyskowaniem.
Chyba z cięciem ram i spasowaniem wszystkiego nie wyrobię się do końca lutego.
A taką cichą nadzieję miałem.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Ja dzisiaj z racji porządków w garażu wyciągnąłem swojego,umyłem z kurzu i ciachnąłem kilka fot .
- Załączniki
-
- DSCF1281.JPG (456.65 KiB) Przejrzano 17125 razy
-
- DSCF1277.JPG (301.55 KiB) Przejrzano 17125 razy
-
- DSCF1271.JPG (434.24 KiB) Przejrzano 17125 razy
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Z czego masz przednie koło? 19'? Nie jest to przypadkiem od motocykla żużlowego? Bo mam chyba identyczną piastę w swoim.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Z tego co wiem to od żużlowej Jawy.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
No! Dokładnie :D 40 szprych? Bo były też jakieś z 36. Ja mam na tym całkiem niezłą obręcz akronta do tego. Chyba nawet aluminiową. a to w ogóle jest chyba tylne koło.
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Dokładnie 40 sztuk.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
-
- Zainteresowany
- Posty: 69
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Tak nieco z innej beczki: swego czasu, dawno temu, forumowicz Oldtimer podrzucił na forum historię opisująca część życiorysu obu "Fidowych" motocykli. Wczoraj byłem na spotkaniu u znajomych, z którymi objechałem kilka zlotów. Jakie było moje zdziwienie gdy oglądając album ze zdjęciami, z których najwcześniejsze datowane było na 1996 rok, zobaczyłem Rajtara. Jeśli mnie pamięć nie myli, to "złowiłem" go na zlocie w Myślcu (1996) lub w Lesku (coś około 2000) (spróbuję to ustalić szczegółowo). Fotki obecnie występują tylko w formie papierowej, ale mam otrzymać ich skany w przyszłym tygodniu. Jak tylko do mnie dotrą, to wrzucę je na forum. Kiedyś dawno temu była to jedna z pierwszych zapowych inspiracji, zawieszonych na blisko, może nawet, 16 lat....
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
Super.
Czekam na foty.
Czekam na foty.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
-
- Zainteresowany
- Posty: 69
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49
-
- Zainteresowany
- Posty: 69
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lip 2012, 12:49
Re: Rajtar (czyli Zap vol.2)
:D... i raczej skłaniałbym się do datowania tych zdjęć na 1996 i Zlot w Myślcu... 8)