Zap...

Przywitałeś się?
To teraz się pochwal swoim Zapem.
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Zap...

Post autor: tomus1970 »

Puki co jestem w budowie pieca;D kilka fotek z remontu tez dorzucam;]
Załączniki
P2070920.JPG
P2070924.JPG
P1310896.JPG
PC290786.JPG
PC290781.JPG
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap...

Post autor: Błażej »

A cóż to za blaszane trumny na pokrywach? Czy oprócz funkcji estetycznej mają jakąś rolę? I czy pasuje to do reszty?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
Awatar użytkownika
mucha68
Fan4oo
Posty: 157
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2011, 23:35
Lokalizacja: LEGIONOWO

Re: Zap...

Post autor: mucha68 »

No właśnie ,też miałem się spytać.
MUCHA NA OSIE
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

witam po dłużej przerwie po ktorej pewnie nastąpi następna ;D
wrzucam puki co jedno zdj całego zestawu w połowie kpl. ;D
skrzynia jest od bmw <cegła> kryza własnej roboty, brakuje tylko przekładni zmieniającej obroty ;/
z tym juz bedzie troche większy problem ale wszystko bedzie udokumentowane w swoim czasie. Skrzynia jest odwrócona o 180 stopni i biegi wyszły z prawej strony ale damy rade ;D więcej zdjęc dorzucę później... :biggrin
Załączniki
P9231268.JPG
ghostrider81
Zapomaniak
Posty: 69
Rejestracja: niedziela, 4 kwie 2010, 23:04

Re: Zap...

Post autor: ghostrider81 »

Mam identyczną skrzynię w swoim zapie z ta różnicą że moja nie jest odwrócona.
Old Zapek never die...
zaz1200

Re: Zap...

Post autor: zaz1200 »

jaki jest sens odwracania skrzyni?
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap...

Post autor: Fido »

Wałek odbioru mocy.
Inaczej albo trzeba napęd na lewą stronę robić albo przekładnię.
Nie pomyślałem u siebie.
Możliwe że taka skrzynia by u mnie pasowała,odeszła by przekładnia.
Od jakiej marki BMW ta skrzynia jest ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
M.
Wydumkowicz
Posty: 209
Rejestracja: niedziela, 21 sie 2011, 21:22
Lokalizacja: Tychy

Re: Zap...

Post autor: M. »

Jak cegła to k75 (k100)
gg 456 34 97
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Zap...

Post autor: Błażej »

To nie da się od razu oryginalnego dyfra wykorzystać? Albo jakoś porzeźbić, by działało z napędem po lewej stronie? Komu lub czemu ta strona przeszkadza?
Czy obrócenie skrzyni jest dla niej bezpieczne i właściwe? Tam nie ma jakiś osadników oleju? Nie ma jakiegoś odpowietrzenia? Co z poziomem oleju? Jak biegi wchodzą? 1 w górę, reszta w dół?
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f0 ... 188f3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/717 ... 1ac9d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/718 ... d7435.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a37 ... a507f.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Coś się dzieje... nie zasnąłem puki co ;D :yahoo
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap...

Post autor: Fido »

Ładna skrzyneczka.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zap...

Post autor: Marek »

Tomus, jak dla mnie to będą ze skrzynią kłopoty. Musisz wykonać nowe odpowietrzenie, poza tym musisz zmienić poziom oleju, zapewne zmienią się warunki smarowania, mogą się pojawić dziwne wycieki a nawet biegi mogą wchodzić niepoprawnie, albo się blokować przy zmianie. Takie obracanki nie wychodzą dobrze w praktyce.

Ja bym skrzynie rozebrał i obejrzał porządnie w poszukiwaniu problemów na przyszłość.
Wykonaj testy z olejem, zanim zbudujesz dookoła rame i się narobisz na darmo.
ZAPOR - służba w mundurze
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

a co to za róznica skoro skrzynia od bmw ma słaby punkt, jest nim osłonka gumowa na łożysku oporowym. Jeśłi gumka puści to i tak stracisz cały olej ze skrzyni. Co do odpowietrzenia skrzyni to nie jest problem bo zamiast korka spustowego zrobię odpowietrzenie a zamiast odpowietrzenia korek spustowy. Co do poziomu oleju raczej nie robi to różnicy by dolać 100ml więcej lub mniej.
Olej w skrzyni i tak jest rozrzucany po wszystkich elementach. :)
Jakby skrzynia mogła zostać tak jak jest zamontowana w motocyklu bmw to nie obracałbym jej. Ale jeśli posiadam dyfer od yamahy który jest z lewej strony musiałem zastosować taki patent. Do tego dorzucam skrzynke redukcyjną 2/1 by uzyskać odpowiednie przełożenie bo skrzynia od bmw jest nawet wolniejsza od ruska mimo iż ma 5 biegów.
Przy tym układzie montuje koło 240/35/18 dorzucam foto

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3f ... c6d2c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/004 ... 1535e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f76 ... cb944.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap...

Post autor: Fido »

Rozciąłeś ten wahacz ???
A i z jakiego motocykla on jest ?
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
zaz1200

Re: Zap...

Post autor: zaz1200 »

zastosuj zwolnice np od luaza za skrzynia - zwiekszysz obroty na wyjsciu i nie musisz odwracac skrzyni...
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zap...

Post autor: Marek »

A takie coś, no nie mówie ze nie bedzie chodziło, ale obadaj dobrze temat.
Koło godne zapa, to bedzie wielka maszyna.
ZAPOR - służba w mundurze
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

Rama już powoli się robi :D
pomiary i inne pierdy nadal trwają :)
niby wielka maszyna ale od osi koła przód/tył jest 1800mm :) czyli nawet do przyjęcia :)
pozostaje dorobić dół ramy który bedzie częścią możliwą do wymontowania, wszystko po to by łatwiej wyciągnąć silnik.
Silnik przymocowany na tulejkach metalowo gumowych od 126p.
Gażnik jednak od skody favorit przez to ta kombinacja z przerobieniem ramy po środku.
Pozdro :) :sm :sm :sm
Obrazek
zaz1200

Re: Zap...

Post autor: zaz1200 »

poka jak zamocowałes silnik w tych tulejkach
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap...

Post autor: Fido »

Działaj działaj.
Wiosna tuż tuż. :biggrin

Z tego co widzę to długość podobna do mojego.
Pracy niestety masz jeszcze sporo.
Życzę wytrwałości.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1257
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Zap...

Post autor: Roy »

Chyba wszystkie zapy taką mają podobną:P u mnie pokazuje 184cm LD
A biker`s work is never done...
Awatar użytkownika
Marek
Zapomaniak
Posty: 605
Rejestracja: niedziela, 2 lis 2008, 16:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zap...

Post autor: Marek »

Tomus, a ta rura na gaźnik się nie złoży ? To bardzo mocno obciążony odcinek ramy, musi wytrzymać silę nacisku od główki ramy i tyłu, a tu widzę jeszcze udar dasz od amortyzatora.
Ja bym włożył w środek średnicy średnicówkę i sprawdził czy się deformuje. Szkoda się narobić i na pierwszym krawężniku profil się podda niszcząc gaźnik i bak.
Maszyna zapowiada się dobrze, nie odbierz mnie jako krytyki, ale patrząc na ramę niepokoi mnie ten profil na gaźnik.
Jeśli już pracuje to w czasie jazdy będzie tylko gorzej. Najlepiej wykonać dwie rury w kształcie banana i wspawać po bokach tej obecnej rury tak aby wesprzeć grzbiet ramy.

No chyba ze to właśnie planujesz to moja uwaga na nic.
ZAPOR - służba w mundurze
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2914
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Zap...

Post autor: Fido »

Też mi trochę się nie widzi ten odcinek. :scratch
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

Prace spawalnicze dobiegają końca.
wstawiłbym lepsze foty ale jest chyba zbyt mały limit mb.
Załączniki
motor.jpg
tomus1970
Zapomaniak
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 23 paź 2011, 20:56

Re: Zap...

Post autor: tomus1970 »

:szud2 :szud2 :rany
Załączniki
18518778_1090640704375347_513337878_n.jpg
greg
Zapomaniak
Posty: 173
Rejestracja: środa, 10 lut 2016, 14:27

Re: Zap...

Post autor: greg »

Degustibus omnibus ale te blachy na głowicach...po co to?
ODPOWIEDZ