Witam posiadaczy V4

Pierwszy raz ? Przywitaj się i napisz o sobie
ODPOWIEDZ
Endriu
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 21 lip 2017, 22:37

Witam posiadaczy V4

Post autor: Endriu »

Serdecznie witam wszystkich korzystających z tego forum.

Po namowach jednego z kolegów zarejestrowałem się na tym forum. Wcześniej bowiem przeglądałem forum Zaporożca ale nic tam się nie dzieje – wpisy są bardzo stare, forum umarło śmiercią naturalną.
Jestem posiadaczem pojazdu z silnikiem zaporożca ale nie jest to motocykl.
Mój pojazd to Luaz 969M. Jest to mały zwinny samochód terenowy.
Napęd na przód, dołączany na sztywno napęd na tył, blokada tylnego mechanizmu różnicowego, dodatkowe przełożenie terenowe, zwolnice przy kołach, duży zwis przedni, duży prześwit, bardzo duża różnica w obciążeniu osi i dla części osób dziwaczny wygląd.
Mój egzemplarz jest w pełni oryginalny z wyjątkiem obić przednich foteli (są brązowe a powinny być czarne).
Po zakupie systematycznie doprowadzałem pojazd do ładu i stanu używalności, gdyż nie był na „chodzie” .
Miałem (i mam) pewne problemy z regulacją silnika (gaźnika) więc postanowiłem skorzystać z pomocy ludzi znających temat Zapka.
Pojawił się jednak problem bo powrocie z urlopu nie mogę uruchomić silnika. Próbował zaskoczyć ale jednak nie dał rady. Nie mam iskry.
Chciałbym prosić o pomoc i jakieś sugestie co do możliwych przyczyn awarii.
Kupiłem drugą cewkę, kondensator i nic to nie pomogło.
Nie wiem jakie ma być napięcie na wyjściu z cewki do aparatu zapłonowego. U mnie jest 0,06V. Myślę, że to może być przyczyną. Ale z drugiej strony doczytałem, że rozrusznik podaje większe napięcie przy rozruchu. Jak dotykam tym kablem do masy to iskrzenie jest ledwo, ledwo widoczne. Do rezystora dochodzi jednak blisko 12V. Może problem jest też w rozdzielaczu?
Jeszcze bardzo ważne pytanie bo miałem pewną przygodę z nieuwagi – nagłe zablokowanie silnika przy próbie rozruchu (nie zdjąłem klucza jak obracałem ręcznie wał korbowy przy ustawianiu/montażu pompy paliwa. Mogło się coś stać przy nagłym zablokowaniu bo ja nic nie zauważyłem. Pompa pracuje, rozdzielacz chodzi. Zbiegło się to w czasie z problemami z rozruchem i nie wiem co o tym myśleć.
Na razie tyle – nie chcę kolegów przynudzać.
Awatar użytkownika
Fido
Administrator
Posty: 2910
Rejestracja: piątek, 29 sie 2008, 19:42
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: Fido »

:welcome
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
Roy
Zapomaniak
Posty: 1255
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2008, 15:25
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: Roy »

Hej :)
A biker`s work is never done...
Szprot(Michał)
Zapomaniak
Posty: 136
Rejestracja: sobota, 9 cze 2012, 19:58
Lokalizacja: Podlipie (Małopolska)
Kontakt:

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: Szprot(Michał) »

Czesc
lysy6961
Zapaleniec
Posty: 303
Rejestracja: poniedziałek, 22 mar 2010, 12:01

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: lysy6961 »

Witamy witamy:)
Awatar użytkownika
mirko
Zapomaniak
Posty: 193
Rejestracja: sobota, 12 lis 2011, 21:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: mirko »

Witaj.
Wrzuć jakieś fotki Twojego luaza , jak znajdziesz czas.
Błażej
Spec Elektryk
Posty: 1299
Rejestracja: niedziela, 1 lut 2009, 15:00

Re: Witam posiadaczy V4

Post autor: Błażej »

Cześć.
Opisz swój problem w dziale technicznym, a nie w powitalni, to pomogę znaleźć przyczynę problemów elektrycznych. Albo poproś ojca wielebnego forum o przeniesienie opisu usterki :lol
Chętnie bym się ustatkował. Ale kur.a statku nie mam...

W sprawach niecierpiących zwłoki i tragedii elektrycznych możecie próbować dzwonić 600 817 565
ODPOWIEDZ